تورم 12 ماهه استان 2.8 درصد بالاتر از میانگین کشوری
شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان ها مربوط به بهمن 97 نشان می دهد که خراسان شمالی در جدول بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در کشور در رتبه سوم قرار دارد. طبق جدول ارائه شده در درگاه ملی آمار ایران، تورم نقطه به نقطه خراسان شمالی در بهمن امسال 51.4 درصد و 8.8 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۷۲۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 03 March 2019

شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان ها مربوط به بهمن 97 نشان می دهد که خراسان شمالی در جدول بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در کشور در رتبه سوم قرار دارد. طبق جدول ارائه شده در درگاه ملی آمار ایران، تورم نقطه به نقطه خراسان شمالی در بهمن امسال 51.4 درصد و 8.8 درصد بیشتر از میانگین کشوری است. بر همین اساس، فقط استان های چهار محال و بختیاری و کردستان تورم نقطه ای بالاتر از این استان دارند. میانگین نرخ تورم نقطه به نقطه کشور 42.3 درصد اعلام شده است.نرخ تورم 12 ماه منتهی به بهمن 1397 برای خانوارهای کشور به عدد 23.5 و در خراسان شمالی به 26.3 درصد رسید که نشانگر بالا بودن نرخ تورم 12 ماهه این استان از میانگین کشوری است.
نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور در این ماه 2.2 و در خراسان شمالی 2.5 درصد است که در این شاخص هم استان نرخی بالاتر از میانگین کشوری دارد.در این ماه خراسان شمالی با نرخ 49.2 درصد در رتبه 28 نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری قرار دارد در حالی که میانگین کشوری 41.5 درصد است؛ این یعنی در این شاخص هم تورم نقطه‌ای شهری در استان بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.
نرخ تورم نقطه ای خانوارهای روستایی خراسان شمالی در بهمن امسال 55.6 درصد است در حالی که میانگین کشوری آن 46.7 درصد است و باز هم استان در نرخ تورم نقطه ای روستایی میانگین بالاتری از کشور دارد. نکته قابل تأمل این جاست که استان خراسان شمالی پس از کردستان بیشترین میزان تورم نقطه به نقطه روستایی در ماه یاد شده را به خود اختصاص داده است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار