استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که گردشگری می تواند پیشران اقتصادی استان باشد، گفت:برای این که حوزه گردشگری پیشران اقتصادی باشد باید ایده ها را به برنامه های اجرایی تبدیل کرد که البته این استان ظرفیت های خوبی برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی دارد.
کد خبر: ۷۲۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 03 March 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت:بر اساس آمارهای ثبت شده سالانه 23 میلیون نفر مسافر از این استان تردد می کنند که می توانیم چندین برابر اعتبارات دولتی از این محل جذب درآمد و ایجاد اشتغال داشته باشیم که باید بر برنامه های اجرایی تکیه کرد.
وی در ادامه سخنان خود از حوزه گردشگری به عنوان یک علم و صنعت یاد کرد و افزود: حضور پررنگ بخش خصوصی و ارائه برنامه ای ویژه می تواند ما را در پیشبرد برنامه های حوزه گردشگری کمک کند؛ ضمن این که باید با تشکیل کمیته درآمد اقتصادی به فکر کسب درآمد نیز بود.
وی تاکید کرد: برای ماندگاری توریست های داخلی و خارجی در این استان به هر آنچه می نویسم، عمل هم خواهم کرد زیرا فعال شدن حوزه گردشگری به معنای ایجاد اشتغال و نان بر سر سفره مردم رفتن است.
شجاعی خاطرنشان کرد:اگر نگاه اقتصادی و درآمدی به حوزه گردشگری نداشته باشیم، پیشرفت نخواهیم کرد لذا باید ذهنیت ما به سمت و سوی جذب درآمد بالا باشد و برای این کار نیازمند معرفی بیشتر استان در سطح ملی هستیم.
وی افزود:در مسیر تردد مسافران و گردشگران باید محصولات و صنایع دستی و بومی استان ارائه و عرضه شود و مدیران دولتی نباید مانع از انجام این کار شوند بلکه سایه بخش دولتی باید کمررنگ شود زیرا ما دولتی ها نمی توانیم هم خدمات ارائه دهیم و هم کنترل کنیم. وی تصریح کرد:گردشگری صنعتی است که هزینه کاشت و داشت ندارد و تنها باید برداشت کرد، اما متاسفانه ما در این خصوص ضعیف عمل کرده ایم.
شجاعی افزود: خراسان شمالی دارای طبیعتی بکر و زیبا، آب و هوایی مناسب و در مسیر استان های گردشگرپذیر و جاذبه های زیاد واقع است که باید از این ظرفیت بهره برداری کرد.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی یکی از راه های ماندگاری مسافران را وجود سرویس های بهداشتی و فضاهای نمازخانه ای بین راهی ذکر کرد و گفت:یکی از نداشته های این استان همین سرویس های بهداشتی و فضاهای نمازخانه ای است لذا در این حوزه آمادگی حمایت از هر نوع طرحی را داریم و این که آیا می توان این مسئولیت را به طور دائم به بخش خصوصی واگذار کرد یا نه؟
دکتر شجاعی در پایان سخنان خود بر نصب تابلوهای اطلاع رسانی و معرفی شهرستان ها، زیباسازی، تبلیغات، معرفی روستاهای هدف گردشگری، برگزاری جشنواره باشکوه عید نوروز با حضور قومیت های مختلف استان تاکید کرد.
در این نشست، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز گفت:با توجه به اوج شلوغی مسافران در تعطیلات نوروز، ستاد ملی هماهنگی خدمات سفر کشور با حضور 22 دستگاه اجرایی عضو این ستاد به طور 24 ساعته به ارائه خدمات می پردازند.
ولی تیموری اظهار داشت: کشور در ایام نوروز، تعطیل نیست اما برخی شهروندان گلایه دارند که چرا دستگاه ها و نهادهای مختلف تعطیل هستند و حال آن که چنین نیست و 22 دستگاه، عضو ستاد ملی هماهنگی سفر هستند و دایر خواهند بود.
وی افزود: ایام نوروز علاوه بر این که فصل پررونق گردشگری داخلی است، فصل گردشگری بین المللی نیز محسوب می شود که اهمیت آن را دو برابر می کند اما عرضه، زیرساخت ها و تمهیدات ما محدود است و از سوی دیگر تقاضاها در این ایام به حداکثر می رسد که باید از تمامی امکانات خود بهره برد.
تیموری خاطرنشان کرد:با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ کالاها و خدمات که بر مردم فشار آورده، هیچ افزایشی در قیمت مراکز اقامتی و پذیرایی نخواهیم داشت و این موضوع باید برای تمام مردم اطلاع رسانی شود.
وی بر ایجاد نشاط و شادابی در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر دستگاه ها و نهادهای دیگر نیز چنین برنامه هایی در راستای حمایت از مردم دارند، اعلام کنند.
تیموری تصریح کرد: خراسان شمالی باید آمادگی صددرصدی برای میزبانی از مسافران را فراهم آورد و نظارت ها در حوزه های مختلف استان نیز تشدید و به نصب علائم راهنمایی و رانندگی و معرفی بیشتر جاذبه های استان هم توجه شود.
وی افزود: نوروزگاه ها فرصت خوبی برای معرفی آداب و رسوم استان هاست لذا خراسان شمالی با توجه به تنوع بالای فرهنگی خود می تواند از این فرصت بهترین استفاده را ببرد.
وی در پایان سخنان خود شعار سال 98 را ایجاد نشاط و امید و تکریم حقوق مسافران و گردشگران بیان کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه بر اهمیت موضوع گردشگری و تامین زیرساخت های آن به ویژه توسعه فرودگاه و فراهم کردن بسترهای لازم در حوزه راه ها تاکید کرد.
رضا رجب زاده هم چنین به برگزاری نمایشگاه اخیر دستاوردهای شهری و روستایی کشور اشاره داشت و افزود:ماحصل این نمایشگاه انعقاد قراردادهای مختلف در حوزه گردشگری بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار