مشاور وزیر آموزش و پرورش در خراسان شمالی:
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین، با استفاده از تجارب قبل و پس از انقلاب تدوین و طراحی شده است و اکنون به عنوان نسخه تربیت اسلامی مبنای کارها مدارس است.
کد خبر: ۷۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 04 March 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی رضا مددی در گردهمایی تبیین برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در بجنورد اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حقیقت نسخه تربیت اسلامی در این نهاد است و بر این اساس تمام اقدامات و برنامه های ما با این سند بالادستی تطبیق داده می شود.
وی گفت: آشنایی معلمان، خانواده ها و سایر مخاطبان نظام تعلیم و تربیت، یکی از نیازهای اساسی در اجرایی شدن این سند بالا دستی است از این رو باید آموزش های لازم در این باره داده شود.
رئیس اجرایی ستاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در خراسان شمالی هم تا پایان شهریور ماه سال آتی یکهزار و 500 نفر از مدیران به شکل تخصصی با زوایای مختلف این سند آشنا می شوند.
وی در باره جایگاه قانون برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در قانون به صراحت بیان شده است که در برنامه ششم توسعه، وزارت آموزش و پرورش مکلف به اجرایی شدن سند تحول بنیادین است و بر این اساس اقدامات باید بر مبنای این سند عملیاتی شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از سال آتی، تمام برنامه های مدارس، مبتنی بر سند تحول بنیادین انجام می شود.
بر اساس این گزارش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 90، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا در کشور از سوی رئیس جمهوری وقت ابلاغ شد و در تهیه این سند ملی تلاش شده است تا با بهره مندی از اسناد بالادستی و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق 1404 هجری شمسی تبیین شود.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار