فضای پیاده روها باید طوری باشد که افراد مختلف مانند سالخورده و معلول بتوانند به راحتی در آن جا تردد کنند و در کنار احساس آرامش از محیط اطراف شان لذت ببرند.
کد خبر: ۷۲۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 10 March 2019

فضای پیاده روها باید طوری باشد که افراد مختلف مانند سالخورده و معلول بتوانند به راحتی در آن جا تردد کنند و در کنار احساس آرامش از محیط اطراف شان لذت ببرند.
در شهر جاجرم با پیاده روهای خاکی که به سازی نشده اند و خودروهایی که با پارک در پیاده روها سد معبر ایجاد می کنند مواجه هستیم و نیاز است به این نکته توجه ویژه و با سامان دهی معابر چهره مناسبی به شهر داده شود.
یکی از شهروندان در این باره می گوید: شهر جاجرم یکی از شهرهای تاریخی استان است که آثار متعددی دارد و همسان سازی پیاده روها مانند سنگ فرش کردن حداقل در مناطق تاریخی می تواند در جلب رضایت شهروندان بسیار تاثیر گذار باشد.
«گرایلو» می افزاید: از نظر زیباشناسی هیچ گونه کار تخصصی انجام نشده است و کم بودن عرض پیاده روها به علت عقب نشینی نکردن خانه ها و نبود بسته‌های تشویقی شهرداری برای صاحبان ملک به منظور رضایت به عقب نشینی از مشکلات قدیمی پیاده روهای جاجرم است.
شهروندی دیگر هم ابراز می کند: پیاده روها در معابر اصلی شهر موزاییک شده اما برخی معابر در خیابان ها خاکی و نیازمند مرمت و سامان دهی است.
«مرادی» تصریح می کند: برای کاشت درخت کار کارشناسی انجام نشده است و برخی معابر از روشنایی کافی برخوردار نیستند.
یکی دیگر از شهروندان می گوید: خاکی بودن برخی پیاده روها در شهر و ایجاد سد معبر با پارک خودروها در معابر اصلی از مشکلاتی است که عابران با آن ها مواجه هستند.
«رسولی» اظهار می کند: در پیاده روها باید برای افراد معلول رمپ هایی در نظر گرفته شود اما تنها در معابر اصلی شهر تعبیه شده و نیاز است همراه با به سازی معابر خاکی به این مورد توجه شود.
در این باره شهردار جاجرم می گوید: نیروهای شهرداری در حال به سازی، مرمت و شن ریزی معابر خراب هستند تا رفت و آمد عابران تسهیل شود و با توجه به زمانبر بودن و هزینه بالای موزاییک کردن امکان انجام آن برای همه پیاده روهای شهر وجود ندارد و نیازمند اعتبار است.
«پهلوان» با بیان این که در معابر اصلی شهر رمپ هایی برای استفاده معلولان قرار داده شده اما خط نابینایان در پیاده روها مشخص نشده است، تصریح می کند: معابر اصلی شهر موزاییک شده است و هیچ مشکلی ندارد و نیروهای شهرداری در حال شن ریزی و برداشت نخاله ها از برخی معابر خاکی هستند تا عابران دچار مشکل نشوند.
وی ادامه می دهد: کف سازی خیابان عدالت انجام شده و آماده موزاییک است.
وی با اشاره به سد معبر در پیاده ها ابراز می کند: در این خصوص نامه هایی به پلیس راهور ارسال شده است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار