استاندار:
استاندار خراسان شمالی به دستگاه های اجرایی متولی دستور داد تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۸ طرح جامع مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان با تاکید بر پیش بینی تمامی مسائل و راهکارهای اجرایی و عملیاتی مرتبط، تدوین شود.
کد خبر: ۷۲۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 10 March 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در دهمین کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار داشت: عملکرد خوب مدیران دستگاه های اجرایی منجر به کاهش آمار تلفات و مصدومان درون و برون شهری شده است اما در کنار این اقدامات ارزشمند باید طرح جامع مدیریت ایمنی حمل و نقل تهیه و تدوین شود.
وی افزود: یکی از وظایف استان تهیه برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی است که تاکنون این کار انجام نشده و این در حالیست که باید درصدد انجام اقدامات لازم برای این حوزه باشیم و میزان اعتبارات استان و شهرستان ها نیز با وظایف هر دستگاه اجرایی احصا شود.
شجاعی تدوین هر طرحی را منوط به مشارکت مردم دانست و افزود: اگر در اجرای هر طرحی از انسجام و مشارکت اجتماعی مردم بهره بگیریم، بدون شک در اجرای آن موفق تر خواهیم بود.
وی با تاکید بر این که آمارها نباید متفاوت باشد و ارائه آمارهای متفاوت دلیل بر دانایی محسوب نمی شود، تصریح کرد: آماری که از تعداد مصدومان و تلفات ناشی از تصادفات ارائه می شود، باید یکسان سازی شود؛ ضمن این که علت این حوادث هم باید مشخص شود زیرا ما به دنبال حل علت ها نیستیم برای همین مشکلات این حوزه همچنان به قوت خود باقی می ماند.
شجاعی تاکید کرد:باید مشکلات حوزه ایمنی حمل و نقل و سوانح یک بار برای همیشه حل شود و طرح هایی هم که قرار است تدوین شود، باید خارج از وظایف معمول دستگاه های اجرایی باشد یعنی باید شاهد هم افزایی، اجرایی شدن مصوبات و تخصیص اعتبارات باشیم.
وی دستور شناسایی محورهای اصلی پر حادثه همراه با میزان تردد خودروها، ارائه راهکار، تقویت اتوبوسرانی شهری و ارائه تسهیلات به منظور بهبود و تقویت این سیستم را صادر کرد و افزود: برای کاهش آمار تصادفات باید از فناوری های نوین شهری بهره گرفت زیرا دیگر نمی توان به شکل سنتی یا با اضافه کردن نیرو، شهر را اداره کرد.
استاندار خراسان شمالی گفت:در اعمال قانون در درون و برون شهرها به هیچ عنوان نباید احساساتی رفتار شود زیرا تنها جایی که حق نداریم به راحتی از آن عبور کنیم، مباحث اعمال قانون است چون هدف اصلی ما باید ایجاد آرامش و آسایش مردم باشد بنابراین نصب دوربین ها جدی گرفته شود.
شجاعی خاطرنشان کرد:برخی موارد را نمی توان با ابلاغ و دستور حل کرد که یکی از این موارد، رانندگی و فرهنگ سازی آن است بنابراین آمار فوتی ها و مجروحان با مقایسه سال های گذشته مستند شود تا بر مبنای آن و تجربیات دیگر استان ها در سال جدید کاهش آمار را داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم کمیسیون ایمنی حمل و نقل، بررسی تصادفات درون و برون شهری و تحلیل علت و عوامل تصادفات است که با توجه به این که در آستانه سفرهای نوروزی هستیم، این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
رضا رجب زاده افزود:به رغم افزایش 150 درصدی تعداد خودروها از سال 85 تاکنون در کشور، اما شاهد کاهش 42 درصدی تصادفات هستیم که این آمار در خراسان شمالی و در 9 ماهه امسال 20 درصد کاهش را نشان می دهد که دومین استان در کاهش این آمار هستیم.
وی افزود: دستگاه های اجرایی متولی باید با برنامه ریزی و نظارت مستمر، درصدد حفظ و بهبود این آمار باشند.
رجب زاده به اجرای طرح حرکت از شهر خودرومحور به پیاده محور اشاره کرد و افزود:این طرح در شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان به زودی اجرایی می شود که مستلزم توجه شهرداری ها به بحث ایمنی عابران پیاده است و در این میان، راکبان موتورسیکلت بیشترین علت تصادفات این استان هستند.
ارائه گزارش پزشکی قانونی، تحلیل تصادفات در نقاط پرحادثه استان و نقش پیاده راه در حیات شهر، از اهم دستورکارهای این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار