«توزیع گسترده مرغ 11 هزار و 500 تومانی؛ به زودی» در حالی روز چهارشنبه تیتر روزنامه خراسان شمالی شد که میانگین قیمت هر کیلو مرغ در بازار 14 هزار و 500 تا 15 هزار تومان بود و این طرح از شنبه 18 اسفند در سراسر استان اجرایی شد.
کد خبر: ۷۲۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 11 March 2019

«توزیع گسترده مرغ 11 هزار و 500 تومانی؛ به زودی» در حالی روز چهارشنبه تیتر روزنامه خراسان شمالی شد که میانگین قیمت هر کیلو مرغ در بازار 14 هزار و 500 تا 15 هزار تومان بود و این طرح از شنبه 18 اسفند در سراسر استان اجرایی شد.
تا قبل از اجرای این طرح، مرغ در مرغ فروشی ها بدون متقاضی می ماند اما در اولین روز توزیع مرغ 11 هزار و 500 تومانی، تعداد متقاضیان به قدری زیاد بود که تا قبل از ظهر تمام مرغ فروشی ها خالی از مرغ شدند.
به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته (یک شنبه) که دومین روز توزیع مرغ 11 هزار و 500 تومانی بود، رأس ساعت 11 مرغ در مرغ فروشی ها نایاب شد و شهروندان دست خالی برگشتند.
شهروندی که به گفته خودش بی خبر از اجرای این طرح بود و برحسب نیاز برای خرید مرغ آمده بود با فروشگاه های خالی مواجه شد.
وی در این باره می گوید: از گذشته با این مشکل مواجه بودیم، به محض این که قیمت کالایی کاهش می یافت در بازار نایاب می شد.
وی می افزاید: فروشگاه های خالی از مرغ نشانگر معضل جدیدی است و با اجرای طرح کاهش قیمت ها، به جای رفع مشکل، مشکل جدیدی ایجاد شده است.یکی از شهروندان که او نیز در جست و جوی مرغ است و به گفته خودش به تمام مرغ فروشی های شهر رفته ولی موفق به خرید نشده است، اظهار می کند: به جای این که وقتی کالایی ارزان می شود بتوانیم راحت تر خرید کنیم، فرهنگ غلط مردم باعث شده است با نبود مرغ در بازار مواجه شویم.وی می افزاید: وقتی چنین شرایطی ایجاد می شود دست اندرکاران باید به میزانی در بازار تزریق کنند که مردم آسوده خاطر و از گران شدن دوباره مرغ واهمه نداشته باشند. وی ادامه می دهد: در حالی که اعلام شده از این پس مرغ در سراسر استان 11 هزار و 500 تومان توزیع می شود اما هنوز مردم نگران گرانی دوباره آن هستند و به همین دلیل بیشتر از نیازشان خریداری می کنند و این تقاضای بیشتر باعث کمبود آن شده است، به طور حتم اگر این شرایط ادامه یابد با افزایش دوباره قیمت ها مواجه خواهیم شد.
شهروند دیگری که مدت زیادی در نوبت مانده تا مرغ بگیرد، می گوید: دست اندرکاران باید تدابیر اساسی تری بیندیشند چون با شرایط ایجاد شده عده ای از فروشندگان بخش زیادی از مرغ ها را برای دوستان و آشنایان شان نگه می دارند و از عرضه آن ها به مردم عادی خودداری می کنند.
وی تصریح می کند: گران فروشی و گرانی در بازار بیداد می کند. مرغی که با 2 تا 3 هزار تومان تفاوت قیمت عرضه می شود شهروندان آن را فرصتی برای کاهش هزینه های زندگی شان می دانند و حتی بیشتر از نیازشان خرید می کنند چون در بازار ثبات قیمت وجود ندارد.
در این میان یکی از فروشندگان مرغ در بجنورد می گوید: در حالی که روزانه مرغ های زیادی در فروشگاه باقی می ماند و گاهی به دلیل تمام شدن تاریخ مصرف ناگزیر به جمع آوری آن ها می شدیم ولی اکنون به محض رسیدن بار، همان اول صبح تمام می شود و بقیه روز بیکار می مانیم.
وی می افزاید: با این که در گذشته روزانه 200 کیلو مرغ برای عرضه داشتیم و فروش آن چند روز طول می کشید اما با اجرای این طرح با این که باز هم 200 کیلو برای عرضه می آوریم اما دیگر مرغی در فروشگاه باقی نمی ماند.یکی دیگر از فروشندگان اظهار می کند: با اجرای این طرح، قبل از رسیدن مرغ، مردم در مقابل مرغ فروشی ها صف می گیرند تا موفق به خرید شوند.وی که خواستار اجرای طرح بهتری است، می گوید: در این شرایط که مرغ زودتر از موعد تمام می شود باز هم انگشت اتهام به سمت فروشندگان است و عمده شهروندان به تصور این که فروشندگان مرغ را عرضه نمی کنند، به مشاجره می پردازند.
یک منبع آگاه در این باره اعلام می کند: با این که اعلام شده از این پس مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان توزیع خواهد شد و تمام فروشندگان در استان همکاری لازم را برای اجرای این طرح داشته اند اما برخی شهروندان به این طرح ایمان ندارند و به محض رسیدن مرغ، با خریدهای مازاد باعث بی نظمی در بازار می شوند.
وی اظهار می کند: در حالی که روز گذشته 10 و نیم تن مرغ در بازار توزیع شد اما در مدت یک ساعت در تمام مرغ فروشی ها تمام شد و ویترین فروشگاه‌هاخالی از آن ماند.
وی تصریح کرد: در شرایطی که مرغ ارزان می شود باید مردم با خاطری آسوده خرید کنند اما گویا دغدغه آن ها بیشتر شده و حتی مصرف روزانه استان یک باره سه برابر افزایش یافته است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار