مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری:
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با اشاره به برنامه های تنظیم بازار در آستانه نوروز گفت: هیچ نگرانی بابت تامین نیاز داخلی به گوشت مرغ در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۲۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 18 March 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا موفق با اعلام این مطلب افزود: گوشت مرغ در قالب تنظیم بازار با قیمت ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان در مرغ فروشی ها در حال توزیع است.
وی ادامه داد: گوشت مرغ تنظیم بازار به طور روزانه و دو تا سه و نیم برابر بیش از نیاز بازار، توزیع می شود. وی تصریح کرد: مردم نگران تامین گوشت مرغ نباشند و خرید خود را مدیریت کنند و با خرید بیش از مصرف مورد نیاز تقاضای کاذب در بازار ایجاد نکنند.
موفق اشاره داشت: تمامی گوشت مرغ تنظیم بازار از کشتارگاه های استان تامین و با نظارت کامل به مرغ فروشی ها تحویل داده می شود و گوشت مرغ مازاد برای مصرف در رستوران ها، صنایع، هتل ها و ... خارج از استان تامین می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای تنظیم بازار در ایام پایان سال، اظهار داشت: در این راستا، تمامی راهکارها و تمهیدات در نظر گرفته شده است و هیچ نگرانی بابت تامین نیازهای شهروندان وجود ندارد.
موفق افزود: کالاهای اساسی مانند مواد پروتئینی، خشکبار و امثال آن، جزو ملزومات ویژه شهروندان هستند که ستاد تنظیم بازار استان تامین و تسهیل دسترسی به این کالاها را برای مردم در دستور کار ویژه خود قرار داده است و در این راستا 2 نمایشگاه بهاره در شهرستان های بجنورد و شیروان برپا و این اقلام با 10 تا 15 درصد پایین تر از قیمت جاری بازار در حال توزیع است.
موفق گفت: در قالب تنظیم بازار هم چنین 330 تن شکر از محل مصارف خانوار از طریق فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های تعاونی کارکنان دولت و واحدهای صنفی منتخب استان در حال توزیع است. وی در ادامه به تامین 300 تن شکر برای صنف آبنبات ریزان و قنادان استان با قیمت 3هزار تومان تحویل از کارخانه قند شیروان و 215 تن سهمیه برای دیگر صنف های مرتبط اشاره داشت و افزود: 1500 تن سهمیه شکر تنظیم بازار دیگر بابت مصرف خانوار، صنف و صنعت نیز جذب شده است و در حال برنامه ریزی برای نحوه توزیع هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در قالب تنظیم بازار هم چنین 250 تن برنج با قیمت های مصوب 5400 و 4300 تومان از طریق فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های تعاونی دولت در حال توزیع است و 140 تن برنج پاکستانی نیز از محل واردات بخش خصوصی توزیع شده است.
موفق در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که جای نگرانی برای تامین میوه شب عید مردم وجود ندارد، افزود: برای توزیع میوه تنظیم بازار 191 عامل صنفی در شهرها و روستاها تعیین شده است. وی یادآور شد: یکی از تاکیدات استاندار تعیین نقاط در مراکز دهستان ها برای توزیع کالاهای اساسی مانند گوشت و میوه است.
وی ادامه داد : برای رفاه حال مسافران و زائران، کشیک های اتحادیه ها و صنف های مرتبط با طرح نوروزی پیش ینی شده است و به عنوان مثال پخت نانوایان کشیک تا ساعت 21 ادامه دارد و توزیع در برخی نانوایی ها تا ساعت 12 برقرار است.
موفق در ادامه به طرح های ویژه نظارتی نوروزی هم اشاره داشت و گفت: گروه های نظارت بر روند توزیع کالاهای تنظیم بازار در مراکز مختلف در ایام تعطیل و غیرتعطیل پیش بینی شده است. هم چنین اتحادیه های صنفی مکلف به نصب بنر برای اعلام شماره 124 برای دریافت گزارش ها و شکایات مردمی در مسیرهای پرتردد شده اند و شماره تماس 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در کلیه شهرهای کشور آماده دریافت گزارش ها و شکایات مردمی در مورد تخلفات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار