رئیس جمعیت هلال احمر قوچان خبر داد؛
رئیس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: در طول طرح نوروزی 11 مأموریت شامل 8 مورد جاده‌ای، 2 مورد شهری و یک مورد برف و کولاک توسط نیروهای جمعیت هلال احمر قوچان انجام شد.
کد خبر: ۷۳۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ 08 April 2019

تابناک رضوی: شهرستان قوچان در فاصله 130 کيلومتري مشهد مقدس و در مسير جاده آسيايي و شمال شرقي کشور قرار دارد.

با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، جمعیت هلال احمر این شهرستان نیز با برپایی 2 پایگاه امداد و نجات بین شهری مانند سایر شهرستان‌های کشور به اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت و ارائه خدمات به مسافران نوروزی پرداخته است.

در همین زمینه با مسئولان جمعیت هلال احمر شهرستان قوچان گفت‌وگویی داشته‌ایم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: در طرح نوروزی 98 جمعیت هلال احمر قوچان 2 پایگاه امداد و نجات بین شهری در محورهای فاروج ـ قوچان و قوچان ـ چناران فعال شد.

سعید فکوری افزود: در طول طرح 11 مأموریت شامل 8 مورد جاده‌ای، 2 مورد شهری و یک مورد برف و کولاک انجام شد و به 36 مصدوم خدمت‌رسانی شد و 12 نفر از آنان به مرکز درمانی منتقل شدند، همچنین 17 نفر درمان سرپایی و حدود 100 نفر اسکان اضطراری شدند.

وی تشریح کرد: مأموریت اصلی، امدادرسانی به در راه‌ماندگان مسیر قوچان به درگز در روزهای پایانی اسفند 97 بود که اقدامات مورد نیاز برای آنان صورت گرفت، در عملیات برف و کولاک نیز 170 بسته لوازم اضطراری و مواد غذایی به حادثه‌دیدگان اهدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان اظهار کرد: در طرح ایمنی و سلامت نوروز 98، 40 نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر معادل 162 نفر روز مشارکت داشتند و در مجموع به 10 هزار و 270 نفر خدمت‌رسانی شد.

فکوری افزود: در طول طرح نوروزی 749 نفر با حضور در ایستگاه جوانان به پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند و همچنین 2669 نفر به ایستگاه سلامت و 1769 نفر به فضای دوستدار کودک مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع 40 عضو جوانان و 40 نیروی امدادگر و نجاتگر در پایگاه‌ها در طول طرح خدمت‌رسانی داشتند، یادآور شد: 3018 عدد نقشه، 2217 بروشور و 1005 کیف کمک‌های اولیه بین مسافران توزیع شد.

* خدمت‌رسانی بین‌شهری هلال احمر قوچان با 2 پایگاه بین شهری

سهراب معتمدی، مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر قوچان به فعالیت 2 پایگاه ثابت در طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: در هر پایگاه پنج نیروی امدادگر و نجاتگر با 220 نفر روز خدمت‌رسانی داشتند و مهم‌ترین عملیات، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان گرفتار در کولاک بود.

* توزیع بیش از 6 هزار مورد اقلام فرهنگی بین مسافران

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر قوچان بیان کرد: 2 ایستگاه ثابت و سیار جوانان جمعیت هلال احمر قوچان در طرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافران به صورت 12 ساعته خدمت‌رسانی داشتند.

زهرا عابدی یادآور شد: در طول طرح 40 عضو دانشجویی، 112 عضو جوانان، 2 نفر از کانون غنچه‌ها و پنج نفر از کانون دانش‌آموزی مشارکت کردند.

وی بیان کرد: بیش از 6 هزار مورد اقلام فرهنگی از قبیل بروشور، نقشه، نقاشی هلال برای رنگ‌آمیری توسط کودکان و کیف کمک‌های اولیه بین مسافران توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار