حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طی ایام نوروز امسال، 6 میلیارد و 171 میلیون ریال صنایع دستی در بازارچه های نوروزی این استان به فروش رفت.
کد خبر: ۷۳۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 09 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: طی ایام نوروز امسال صنایع دستی استان در قالب 20 بازارچه نوروزی به گردشگران و مسافران معرفی و عرضه شد.

یزدان پناه عنوان کرد: جاجیم، گلیم، سفره کردی، چادرشب، منبت، معرق، حوله پارچه بافی، چرم و شمع، البسه محلی و... از جمله صنایع دستی ارائه شده در غرفه های این بازارچه نوروزی بود.

وی با بیان اینکه صنایع ‌دستی خراسان شمالی با توجه به‌ حضور قومیت‌های مختلف کرد، ترک، ترکمن، تات و فارس در این استان تنوعی چشمگیر دارد، افزود: این بازارچه‌ها در نقاط پرتردد استان که با حجم قابل توجه گردشگر و مسافر نوروزی رو به رو است، راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در سال جاری در حوزه صنایع دستی موضوع تجاری سازی و برندسازی را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد و موضوع آموزش را همراه با حمایت های مادی و معنوی برعهده بخش خصوصی خواهیم گذاشت.

یزدان پناه تصریح کرد: در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای حوزه صنایع دستی در راه است و بر اساس مذاکرات انجام شده، بازارچه دائمی صنایع دستی و سوغات استان راه اندازی و با قطعی شدن مکان این بازارچه اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار