حجت الاسلام عظی آسوده :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، بارش باران و وقوع سیل ۳۰ میلیارد ریال به مساجد و بقاع متبرکه امامزادگان این استان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 09 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام عظی آسوده اظهار داشت: بارش باران باعث وارد آمدن خسارت به ۲۸ مسجد و حسینیه و پنج بقعه متبرکه امام زادگان در این استان شد.
وی افزود: از مجموع خسارات وارده بیشترین آنها در بجنورد با ۲۰ میلیارد ریال و شیروان با چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.
حجت الاسلام آسوده گفت: آسیب های وارده به مساجد و حسینیه ها و امام زادگان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد شده که به صورت ریزش سقف، دیوار و تخریب سرویس بهداشتی و نفوذ آب به داخل بوده است.
وی افزود: این آسیب ها به جز در شهرستان اسفراین در تمامی شهرستان های استان بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: بیشترین آسیب های وارده به مساجد روستاهای استان به دلیل بافت قدیمی آنها وارد آمده است.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن بیشتر امام زاده ها در فضاهای مرتفع آسیب وارده به آنها بیشتر از ناحیه بارندگی ها بوده و سیلاب خسارتی به این بخش ها وارد نکرده است.
حجت الاسلام آسوده گفت: در این راستا فقط آرامگاه پنج امام زاده استان دچار خسارت هایی از قبیل تخریب دیوار و سقف شدند که مجموع خسارت وارده به آنها کمتر از یک میلیارد ریال بوده است.
خراسان شمالی دارای ۱۶۸ بقعه متبرکه و حدود یک هزار و ۵۰۰ مسجد، تکیه و حسینیه است.
خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۹ رقبه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار