حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش‌بینی آغاز بارش‌ در این استان و احتمال وقوع سیلاب، در موزه‌ها و اماکن تاریخی تلاش برای حفاظت از آثار تاریخی استان در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۳۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 15 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: بنا به دستور استانداری، تمام آثار تاریخی این استان برای بارش‌های پیش‌بینی شده پیش رو، آماده باش هستند.

یزدان پناه افزود: همکاران ما در سراسر استان فعالیت های خود را با موضوع پایش آثار تاریخی و برنامه ریزی به منظور جلوگیری از بروز آسیب به بناهای تاریخی شروع کردند و پیش بینی های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون علاوه بر خریداری پمپ، کیسه‌های شنی در اطراف بناهای تاریخی به صورت حصار قرار گرفته‌اند، از سوی دیگر لایروبی بناهای تاریخی انجام شده و آثار قرار گرفته در مسیرهای احتمالی سیل نیز با نظارت و بررسی‌های دقیق کارشناسان لایروبی شده‌اند.

وی با اشاره به آبگرفتگی محوطه مجموعه تاریخی مفخم در اثر بارش شدید باران در هفته گذشته، گفت: خوشبختانه این اتفاق، هیچ آسیبی به این بنای تاریخی وارد نکرد و این آبگرفتگی به سرعت با پمپ تخلیه و رفع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین این بارش ها آسیب هایی نیز به برخی آثار تاریخی استان از جمله باغ علی‌آباد در بجنورد و مقبره بابا بی بی در فاروج و بخشی از خانه‌های تاریخی در روستای هدف گردشگری روئین وارد کرد که با تأمین اعتبار، اجرای مرمت آنها آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار