با اجرای طرح مشاغل خانگی؛
معاون توسعه مدیریت ومنابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ایجاد اشتغال ١١٧نفر از علاقمندان در سال ٩٧ خبرداد و افزود: مبلغ پنج میلیاد و دویست میلیون ریال هم اعتبار به منظور ارائه تسهیلات جذب شد.
کد خبر: ۷۳۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 16 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ علی اکبر طهماسبی با اشاره به ١١٧ نفر شغل ایجاد شده اظهار کرد: از این تعداد ٤٧ نفر از بجنورد، ٢٠ نفر از شیروان، ١٥ نفر از اسفراین، گرمه و فاروج هر کدام به تفکیک ٧ نفر، جاجرم و مانه و سملقان هر کدام به تفکیک ٨ نفر و ٥ نفر هم از راز و جرگلان شغل ایجاد شده است.

وی، همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی در قالب ١٠ و ٢٠ میلیون تومان برای هر نفر تصریح کرد: در سال ٩٧ مبلغ ٥٢٠ میلیون تومان برای ٤٩ نفر از صاحبان مشاغل آزاد جذب و به آنها تحویل شد.

طهماسبی اظهار کرد: برنامه نویسی رایانه ای، گرافیک رایانه ای، تدوینگری و تصویر رایانه ای، تدوینگری فیلم و تدوینگری متن، تحقیق و پژوهش، نقاشی، (هنرهای تجسمی)، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی محصولات چاپی غیر کتاب، روزنامه نگاری و خبرنگاری، خوشنویسی، نمایشنامه نویسی، صفحه آرایی، طراحی و دوخت لباس، نویسندگی و تالیف کتاب، تجهیز استودیو فیلم و نقد و یادداشت نویسی کتاب از جمله رشته های طرح مشاغل خانگی به شمار می رود.

وی، شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کار خانگی برای توسعه فرصت های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضاء خانوار را از اهداف اجرای مشاغل خانگی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: کاهش هزینه های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره وری سرمایه و صرفه جویی در هزینه های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده و ارتقاء مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه های بالادستی و تشکل های خوشه ای، اتحادیه ها، تعاونی ها و صنوف از دیگر مزایای ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار