در جلسه شورای شهر بجنورد مطرح شد:
در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر بجنورد، موضوعات آمار بالای عابران کشته شده در تصادفات درون شهری، سرگردانی خانواده های سیل زده و پاس کاری آن ها از این اداره به آن اداره مورد اشاره قرار گرفت.
کد خبر: ۷۳۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 23 April 2019

در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر بجنورد، موضوعات آمار بالای عابران کشته شده در تصادفات درون شهری، سرگردانی خانواده های سیل زده و پاس کاری آن ها از این اداره به آن اداره مورد اشاره قرار گرفت.
نایب رئیس شورای شهر بجنورد در این جلسه با اظهار تاسف از آمار بالای عابران کشته شده در تصادفات درون شهری بجنورد بیان کرد: 56 عابر پیاده کشته شده در تصادفات ترافیکی مرکز استان طی 8 سال به ثبت رسید که آمار بالا و وحشتناکی است. «گریوانی» خواستار پیگیری مجدانه برای جلوگیری از این حوادث شد و از رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بابت واکاوی نشدن این موضوع گلایه کرد. وی افزود: بحث ترافیک معضلی در مرکز استان است که امیدواریم به آن توجه و رفع شود. وی درباره خانه هایی که در سیل آسیب دیدند، اظهارکرد: در دور اول شورا بحث موریانه منازل حاشیه شهر در رسانه ها مطرح شد که در آن زمان تعداد آن ها 5 هزار واحد مسکونی اعلام شد اما هیچ اقدامی از سوی هیچ دستگاه متولی صورت نگرفت. وی افزود: اکنون بارندگی ها شرایط زندگی را برای مالکان منازلی که سقف شان چوبی است، بسیار سخت کرده و ممکن است هر لحظه شاهد ریزش آن ها باشیم.
وی با گلایه از عملکرد برخی دستگاه ها بیان کرد: خانواده های صدمه دیده از سیل که سقف منازل شان ریزش کرده است به بنیاد مسکن مراجعه می کنند، به آن ها گفته می شود به ستاد حوادث بروید، آن جا می روند می گویند به فرمانداری مراجعه کنید، تکلیف مردم مصیبت زده چیست؟ وی افزود: برخی از این دستگاه ها مردم را به سمت شهرداری سوق می دهند.رئیس شورای شهر بجنورد در این باره بیان کرد: بحث منازل موریانه زده در جلسه آینده با استاندار مطرح خواهد شد. «محمدی» افزود: در برخی موارد باید ضوابط و قانون را کنار گذاشت و به نفع مردم عمل کرد. وی ادامه داد: در دور نخست شورا مصوب شد تعویض سقف این گونه منازل رایگان انجام شود و در دور دوم شورای شهر اعطای پروانه رایگان مصوب شد.
وی درباره فوتی های ناشی از تصادفات هم خاطرنشان کرد: استاندار در جلسه قبل از عید در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، با مشاهده گزارش ها 3دستگاه را موظف کرد تا چرایی این موضوع را در جاده ها و درون شهر مطالعه و علت آن را در 6 گروه مشخص کنند. وی درباره خسارت های وارد شده به منازل از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خواست بررسی شود شهرداری برای بیمه کردن همه ساختمان های شهر اقدام کند و مبلغ آن در قبض های نوسازی اعمال شود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار