کد خبر: ۷۳۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 23 April 2019

غلامان مرکز بخش غلامان و یکه صعود مرکز بخش جرگلان با تصویب هیئت دولت شهر شدند و تعداد شهرهای راز و جرگلان به عدد سه رسید.دو بخش کم برخوردار در شهرستان راز و جرگلان که مراکز آن ها از روستا به شهر ارتقا یافته اند به سبب کمبود زیرساخت ها و ضریب بالای محرومیت به توجه و تبدیل به فضای شهری و تامین زیرساخت ها نیاز دارند.
راه به عنوان اصلی ترین رکن ارتباطات در رأس این مقوله قرار دارد و چون وضعیت راه های ارتباطی در این شهرستان چندان مناسب نیست محورهای مواصلاتی و منتهی به مراکز بخش ها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.در این باره یکی از اهالی یکه صعود می گوید: یکه صعود با این که تاکنون مرکز بخش جرگلان به شمار می آمد اما روستا بود و راه روستایی داشت.
«محمدی» با اشاره به این که با استقرار شهرداری و مراجعه بیشتر اهالی به یکه صعود باید برای ایجاد فضای شهری تلاش شود، اظهار می کند: قسمتی از راه های منتهی به این شهر و برخی نقاط در داخل یکه صعود به اصلاح و تعریض نیاز دارند.
یکی دیگر از اهالی جرگلان ابراز می کند: راه های منتهی به یکه صعود و داخل شهر که قبلاً راه روستایی به حساب می آمدند طی چند سال گذشته آسفالت شده اند اما با ارتقای یکه صعود به شهر در برخی نقاط احداث راه و شانه ‌خاکی و خط کشی نیاز است.
«دلاوری» یکی از اهالی شهر راز با تاکید بر ضرورت نصب تابلوهای راهنمایی می افزاید: در راه های مواصلاتی باید در نقاط مورد نیاز سرعت‌گیر نصب و سرعت‌گیرهای نصب شده استانداردسازی شود.یکی دیگر از ساکنان جرگلان با بیان این که مسیر یکه صعود به طرف کلاته خادمی ها به آسفالت نیاز دارد، تصریح می کند: در حوزه راه های منتهی به مرکز بخش، محور ۴ کیلومتری یکه صعود به دویدوخ هم باید آسفالت شود.«درخشان» ادامه می دهد: در نقاطی از یکه صعود راه ها به بازگشایی و آسفالت نیاز دارند و پل یکه صعود نیز در مرحله فونداسیون مانده است و برای تسهیل در تردد باید تکمیل شود.
یکی از ساکنان غلامان هم با اشاره به وضعیت بسیار نامناسب راه های مواصلاتی روستاها به مرکز این بخش اظهار می کند: جاده های منتهی به غلامان بسیار کم عرض و خطر آفرین هستند.«واحدی» با بیان این که وضعیت آسفالت راه های داخل غلامان خوب نیست و برخی خیابان ها نیازمند آسفالت هستند، ادامه می دهد: در محور تازه قلعه به غلامان آب‌نما باید به پل تبدیل شود و مسیر غلامان به بجنورد به آب‌نما نیاز دارد.در این باره عضو شورای اسلامی شهر غلامان می گوید: راه های ارتباطی روستاهای اطراف غلامان به این شهر بسیار کم عرض و غیر استاندارد هستند.
«مجید وحیدی» می افزاید: برخی خیابان ها هنوز در غلامان آسفالت نشده اند یا نیاز به روکش مجدد دارند و تعریض و اصلاح آن ها باید در اولویت باشد تا از آمار تصادفات کاسته شود.عضو شورای شهر راز هم ابراز می کند: در نقاطی از شهر راز باید معابر بازگشایی شود که نیاز است اعتباراتی به شهرداری داده شود.«امین ساعدی» تصریح می کند: برخی معابر فرعی شهر نیاز به آسفالت دارند و در نقاطی هم باید جدول گذاری کانال هدایت آب های سطحی صورت گیرد.
بخشدار جرگلان هم می گوید: خیابان اصلی یکه صعود طی دو سال گذشته با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دهیاری آسفالت شد.
«پولاد نجاهی» ادامه می دهد: از محل اعتبارات دهیاری ۶۰ میلیون تومان به حساب بنیاد مسکن واریز شده است تا با قیری که توسط این بنیاد تامین می شود، خیابان مسجد جامع به بخشداری در یکه صعود که بازگشایی و زیرسازی شده است، آسفالت شود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار