در حالی که قیمت مرغ تا چندی پیش 12 هزار و 800 تومان در بازار به تثبیت رسیده بود اما از روز پنج شنبه خبرهایی مبنی بر کاهش دوباره قیمت مرغ منتشر شد و روز گذشته (شنبه) نیز هر کیلو مرغ در بازار 11 هزار و 500 تومان عرضه شد.
کد خبر: ۷۳۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 28 April 2019

در حالی که قیمت مرغ تا چندی پیش 12 هزار و 800 تومان در بازار به تثبیت رسیده بود اما از روز پنج شنبه خبرهایی مبنی بر کاهش دوباره قیمت مرغ منتشر شد و روز گذشته (شنبه) نیز هر کیلو مرغ در بازار 11 هزار و 500 تومان عرضه شد.به گزارش خبرنگار ما، با وجود این که قیمت مرغ روز گذشته هزار و 300 تومان نسبت به روزهای قبل کاهش یافته بود اما خبری از نابه سامانی و صف برای خرید مرغ در فروشگاه ها نبود و یخچال های مرغ فروشی ها به گونه ای پر بود که دیگر نگرانی و دغدغه ای برای شهروندان ایجاد نمی کرد.
یکی از شهروندان که از قیمت 11 هزار و 500 تومانی مرغ اطلاعی نداشت به خبرنگار ما گفت: اگرچه 11 هزار و 500 تومان هم در شرایط فعلی مناسب نیست اما با توجه به مشکلاتی که قبل از نوروز پیش آمده بود این روزها چنین مشکلی وجود ندارد.
یکی دیگر از شهروندان نیز اظهارکرد: با این که قیمت مرغ در روز شنبه کاهش یافت اما با برنامه ریزی های مناسبی که قبل از نوروز انجام و مرغ فروشی ها مملو از مرغ شد دیگر نگران کمبود یا گرانی آن نیستیم.
وی افزود: با توجه به این که به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم لازم است برای تعدیل قیمت کالاهای اساسی اقدام شود تا احتمالاً افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت نشود.
یکی از فروشندگان نیز در این باره گفت: با سامان دهی بازار مرغ، دیگر از ازدحام جمعیت و صف های طولانی برای خرید مرغ خبری نیست.
وی اظهار کرد: روز شنبه بر اساس تکلیفی که در خصوص مرغ فروشی ها اعمال شد با این که کسبه ناگزیر به کاهش سود قانونی خود شدند اما هر کیلو مرغ را 11 هزار و 500 تومان عرضه کردند.
وی که تمایلی به ذکر نام خود نداشت، افزود: از آن جایی که عده ای در زمان نابه سامانی بازار مرغ اقدام به ذخیره مرغ به مقدار زیاد کردند، هنوز هم نیاز به خرید مرغ ندارند به طوری که روز شنبه با این که قیمت ها کاهش یافت باز هم در بازار مرغ، آرامش حاکم بود.
یکی دیگر از فروشندگان نیز گفت: با این که سود قانونی برای مرغ فروشان 10 درصد است اما روز شنبه مقرر شد هر کیلو مرغ با سود 4.5 درصد یعنی به قیمت 11 هزار و 500 تومان عرضه شود که این امر باعث ضرر کسبه در این بخش می شود.
وی اظهار کرد: باید مشکل قیمت مرغ از منشأ حل شود نه این که به شکل تکلیفی کسبه را تحت فشار قرار دهند.
در این میان رئیس اتحادیه گوشت و مرغ فروشان بجنورد به خبرنگار ما گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان صنف مرغ فروشان توافق کردند به جای 10 درصد سود قانونی، با 7 درصد سود مرغ را عرضه کنند.
«حسین قاسم زاده» افزود: با احتساب 7 درصد سود، قیمت هر کیلو مرغ به 11 هزار و 500 تا 12 هزار تومان خواهد رسید.وی میانگین قیمت هر کیلو مرغ در بازار خرده فروشی را 11 هزار و 700 تا 11 هزار و 800 تومان ذکر کرد و ادامه داد: این کاهش قیمت با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و کشتارگاه های طیور انجام شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار