با دستور استاندار، فرصت های سرمایه گذاری استان به تفکیک شهرستان ها شناسایی شده و از طریق سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان شمالی در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۳۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 28 April 2019

با دستور استاندار، فرصت های سرمایه گذاری استان به تفکیک شهرستان ها شناسایی شده و از طریق سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان شمالی در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی با بیان این مطلب در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شیروان اظهار کرد: فرمانداری های شهرستان ها می توانند فرصت های جدید را برای بارگذاری در سایت معرفی کنند.
«میرکریمی» با بیان این که فرمانداری شهرستان برای شناسایی واحدهای تولیدی راکد یا نیمه راکد و به منظور حل مشکلات آن ها اقدام کند، اظهار کرد: پرونده واحدهایی که مشکل شان در شهرستان حل نشد به استان ارجاع داده شود.
وی بر برنامه ریزی و جذب سهم شهرستان ها از تبصره 18 قانون بودجه تاکید کرد.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی هم گفت: فرمانداران در شهرستان ها بر عملکرد بانک ها به ویژه بانک های خصوصی در جذب و صرف منابع نظارت داشته باشند.
«موفق» افزود: به عنوان مثال بانک ها ملزم هستند 15 درصد منابع خود را در حوزه کشاورزی صرف کنند که این به هیچ وجه در استان (به جز بانک کشاورزی که بانکی تخصصی در این حوزه است) محقق نشده است و باید نظارت کافی برای این که منابع در بهترین جا هزینه و بیشترین تاثیر را در رونق تولید داشته باشد، انجام شود.
وی با بیان این که 30 تا 35 درصد منابع در استان در اختیار بانک های خصوصی است، اظهار کرد: مصارف بانک های دولتی ما 110 درصد منابع آن هاست در حالی که در بانک های خصوصی این نسبت به زحمت به 30 درصد می رسد و آن ها این منابع را از استان خارج کرده اند.
وی رصد و پایش مداوم بازار را در بحث تنظیم بازار لازم دانست و بر شناسایی و برخورد با اصناف بدون پروانه تاکید کرد و ادامه داد: پروژه های زنجیره پرورش مرغ گوشتی و زنبور عسل با توجه به اقلیم استان و شیروان می تواند در حوزه های اشتغال و تولید موثر واقع شود که از فرماندار می خواهیم آن ها را در اولویت قرار دهد.
وی میزان واردات سال گذشته استان را حدود 26.6 میلیون دلار ذکر و با بیان این که در این سال، 134 و نیم میلیون دلار صادرات از استان انجام شد، تصریح کرد: هدف گذاری صادراتی سال گذشته 161 میلیون دلار بود که به دلایلی محقق نشد.
وی همچنین به حوزه گندم، آرد و نان اشاره و تصریح کرد: پیگیر جدی افزایش کیفیت نان هستیم و یک رقابتی بین نانوایی ها به وجود آمده است که نان سفیدتری به دست مردم بدهند و در این باره با مصوبه ای که در کارگروه آرد و نان استان تصویب شد به دنبال عمل به استانداردهای هر نوع نان خواهیم بود.فرماندار شیروان به تشریح 28 طرح اقتصادی شهرستان پرداخت و تصریح کرد: در حوزه کسب و کار کشور ما رتبه 128 دنیا را دارد و در شاخص شروع به کار رتبه 173 جهانی را داریم که ما با همین مشکل رو به رو هستیم و با این که برنامه ریزی ها انجام می شود اما در بحث شروع به کار مشکل وجود دارد.«مرآتی» با اشاره به این که در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان تاکنون 500 میلیون یورو هزینه شده است، تصریح کرد: سال گذشته برای تکمیل فاز 2 و 3 واحد بخار به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود اما با تخصیص نیافتن آن امسال به 430 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار