رییس مجلس شورای اسلامی:
رییس مجلس شورای اسلامی در جریان حضور در خراسان شمالی مدیریت استاندار خراسان شمالی را انقلابی ، منطقی و جهادی عنوان کرد و گفت: اقدام آقای شجاعی استاندار خراسان شمالی در استفاده از همه ظرفیت های استان در بحث قضایی ، امنیتی ، ائمه جمعه ، انتظامی ، نمایندگان برای توسعه استان در حالیکه من در دیگر استانها این همگرایی را ندیدم ؛ یک اقدام انقلابی ، عقلانی منطقی و جهادی در این شرایط کشور است که موجب آبادانی و پیشرفت است.
کد خبر: ۷۵۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ 15 June 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی: دکتر لاریجانی در جلسه زیر ساخت های جاده ای و ریلی استان در شهرستان شیروان اظهار داشت: اگر می خواهیم مشکل اشتغال حل شود همه باید یک صدا شده و کار اقتصادی را به مردم واگذار کرد.
وی افزود: با توجه به بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی شهرستان شیروان داشتم به خوبی مشخص شد واحدهایی که با سرمایه گذاری مردم ایجاد شده پیشرفت های قابل توجهی داشته اند.
وی تصریح کرد: کارخانجاتی که با همت مردم شکل گرفته بود دلسوزانه پیش میرفت اما آنجایی که امور دست دولت بود حساسیت کمتری داشت.
دکتر لاریجانی خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری با فریاد زدن حل نمی شود بلکه ریشه آن به رونق تولید برمیگرد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است که اگر خصوصی سازی یا اجرای اصل ۴۴ که رهبری تاکید دارند به این دلیل است که نبض کار دست مردم باشد.
دکتر لاریجانی خاطرنشان کرد: هنوز دولت ما از نظر اقتثادی فربه است و باید قبول کنید که دولت کارگذار خوبی نیست زیرا دولت در این خصوص کشش خوبی ندارد.
وی با بیان اینکه دولتی کردن امور کشور کاری اشتباه است، افزود: وظیفه دولت هدایت و نظارت است بنابراین کار تصدی گری مربوط به دولت نیست و دولت نمی تواند کارگذار خوبی باشد.
دکتر لاریجانی در رابطه با شبکه ریلی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر ساخت خط راه آهن از طریق فایناس دنبال شود باید آن را جزو اولویت ها دانست و اگر این کار انجام شود آورده زیادی برای استان و کشور خواهد داشت.
وی در بخش دیگر سخنان خود بر اهمیت توسعه گردشگری و کشاورزی تاکید کرد و گفت: اگر در استان خراسان شمالی صنایع جانبی را مستقر کنیم اشتغالزایی خوبی خواهیم داشت و ارزش افزوده بخش کشاورزی نیز بیشتر می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد واحدهای گلخانه ای در این استان کم است و البته این عقب ماندگی در کشور وجود دارد اما میزان عقب ماندگی در استان بیشتر است که باید از توسعه کشت گلخانه ای حمایت کرد.
دکتر لاریجانی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان شمالی با کشور ترکمنستان گفت: باید از این امکان استفاده کرد بدین صورت که یا باید بازارچه مرزی ایجاد شود و یا اینکه راهی برای ارتباط این دومنطقه ایجاد شود.
وی ادامه داد: ایجاد بارارچه مرزی معقول بوده و توجیه دارد لذا باید مورد پیگیری قرار گیرد و اگر لازم باشد با کشور ترکمنستان نیز صحبت خواهیم کرد تا این امر محقق شود.
دکتر لاریجانی تصریح کرد: خوشحال شدم سند توسعه این استان تدوین شده و پایه توسعه خود را بنا کرده اید و برش شهرستانی هم داده شد اما باید این سند زودتر آماده میشد زیرا در چندین برنامه به دولت ها تکلیف شد اما اجرایی نشد که امیدواریم سند آمایش کشوری هم به زودی اجرایی شود.
وی در ادامه افزود: اینکه استان خراسان شمالی از سبکی پیروی می کند که من در جای دیگری ندیده ام کاری پسندیده است اینکه شما در امر توسعه از مشارکت مردم و تمام حوزه ها استفاده می کنید کاری بسیار خوب است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: نباید با هر اختلاف نظری یکدیگر را تخریب کرد زیرا مساله اصلی برای معیشت مردم است که در شرایط فعلی درک زمانه با هدف آبادانی حائز اهمیت است.
وی اهمیت به موضوع مسکن را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در دوسه سال اخیر این موضوع ذهن ما را در مجلس درگیر کرد تا برای تمام شهرها و روستاها حل شود و تسهیلاتی خوبی را هم ساماندهی کرده ایم که فرصت خوبی خواهد بود تا فشارهای مردم کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احیا دادمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دوتا مدیر دیگه مثل این اگر در استان داشتیم هیچ مشکلی در استان نداشتیم خدا کنه همین جا بمانه
فعال و قاطع و خدمتگذار
به دور از مسائل جناحی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار