بلاتکلیفی دنیای توپ و تور در خراسان‌شمالی؛
بیش از ۷ ماه است که هیات والیبال خراسان شمالی با سرپرست اداره شده و تکلیف مدیریت آن نامشخص است.
کد خبر: ۷۶۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 07 July 2019
بلاتکلیفی دنیای توپ و تور در خراسان‌شمالی؛ چرا هیئت والیبال با سرپرست اداره می‌شود؟‌

به گزارش تابناک خراسان شمالی ، والیبال‌در خراسان‌شمالی یکی از رشته‌های پرطرفدار و پر مخاطب بین جوانان و ورزشکاران استان بوده به طوری که اوج این هیجان و لذت تماشای والیبال را می‌توان در جام رمضان و حضور بازیکنان مطرح والیبال در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها و در سطح تیم‌های ملی شاهد باشیم.

والیبال خراسان شمالی بلاتکلیف است

حضور بازیکنانی همچون خسرو فرهادی، یاسر خرسند، علی اصغر مجرد، علی حاجی پور، بهروز شاکری و . . . از خراسان شمالی در تیم ‌های ملی، لیگ برتر و لیگ دسته یک از خراسان شمالی مهر تاییدی بر وجود استعدادهای درخشان در والیبال خراسان‌شمالی بوده است اما مشکلات حاکم بر هیئت والیبال استان و عدم هماهنگی و توجه به سایر هیئت‌های ورزشی این رشته در شهرستان‌ها ما را مجاب به مصاحبه با یکی از مربیان کارکشته و والیبال بلد شهرستان مانه‌و‌سملقان کرد.

غلام ساداتی که از سال 73 در رشته والیبال دست و پنجه نرم می‌کند در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه چندین سال است که نیروهای ثابتی در هیئت والیبال خراسان شمالی حاکم هستند و تغییر نمی‌کنند و فقط از سمتی به سمت دیگر چرخش دارند. نمی‌گوییم که بزرگان والیبال استان کنار گذاشته شوند. اما انتظار داریم که جوانان بیایند و باند هیئت والیبال خراسان شمالی را متلاشی کنند چراکه همواره شاهد چهره‌های تکراری با افکار تکراری در هیئت والیبال استان هستیم.

وی با بیان این که چندین بار است که درباره تعیین تکلیف هیئت والیبال استان به مدیرکل ورزش و جوانان درخواست داده‌ایم٬ افزود: در حال حاضر یک ماه هم از مهلت قانونی دوره سرپرستی 6 ماهه سرپرست کنونی هیئت والیبال خراسان شمالی می‌گذرد اما مدیر کل ورزش و جوانان استان نسبت به برگزاری مجمع سالانه هیئت والیبال استان اقدام نمی کند و دلیل آن نیز برای ما و سایر شهرستان‌ها مبهم می‌باشد.

وضعیت نامناسب امکانات والیبال استان

ساداتی با اشاره به وضعیت والیبال در سایر شهرستان‌های خراسان شمالی تصریح کرد: متاسفانه والیبال در شهرستان‌های استان وضعیت خوبی ندارد چراکه نه بازیکن و نه مربی از شهرستان‌ها برای رقابت ها اعزام می‌شوند و همواره شاهد اعزام مربیانی با چهره‌های تکراری برای مسابقات از خراسان شمالی هستیم. انتظار می‌رود مدیرکل ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به والیبال شهرستان‌های استان داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه رسیدن والیبال خراسان شمالی به جایگاه واقعی خود در کشور منوط به تغییر اساسی در کادر هیئت والیبال استان است تصریح کرد: خراسان شمالی استعدادها و جوانان علاقه‌مند فراوانی به والیبال دارد اما باید این هیجان و استعدادها نیز مدیریت شود تا والیبال استان به بلوغ واقعی خود برسد و لازمه آن این است که چیدمانی در کادر هیات والیبال استان صورت بگیرد که به طور واقعی بی‌طرفانه و بدون هیچ خط و حزبی باشد‌.

ساداتی در پایان اضافه کرد: متاسفانه در شهرستان مانه و سملقان نه امکاناتی در اختیار هیئت والیبال شهرستان قرار داده شده و نه جلساتی در راستای رفع نواقص برطرف می‌شود لذا انتظار می‌رود که مدیرکل ورزش و جوانان استان بیشتر به شهرستان ها سفر کند تا از نزدیک شاهد مشکلات هیئت‌های ورزشی باشد.

چرا هیات والیبال خراسان شمالی با سرپرست اداره می‌شود

خسرو فرهادی یکی از والیبالیست‌های خراسان شمالی که بیش از 17 سال است که در تیم های لیگ برتری و دسته یک توپ می‌زند نیز در این باره اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر هیئت والیبال استان حال خوشی ندارد و شاید یکی از دلایل آن این باشد که نزدیک به هفت ماه است که این هیئت با سرپرست اداره می‌شود و مدیر‌کل نیز برگزاری مجمع را در راستای انتخاب رئیس هیئت به تاخیر می اندازد.

وی با اظهار این مطلب که، هیئت والیبال استان بیش از 7 ماه است که با سرپرست اداره می‌شود و این کار قشنگی نیست٬ افزود: با توجه به والیبالی بودن مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین حضور بازیکنان بومی خراسان شمالی در سایر تیم های لیگ برتری و دسته یک کشور انتظار می رود که فضایی را در استان ایجاد کنیم که همچون استان‌های گلستان، مازندران و ارومیه به پرورش بازیکنان را بومی خود بپردازیم و در حال حاضر کمتر از سه ماه به شروع مسابقات لیگ برتر مانده و شاید بتوانیم در سطح لیگ برتر نیز تیم‌داری کنیم و با بازیکنان بومی خود نام خراسان‌شمالی را در والیبال کشور سرآمد نماییم.

به نظر می‌رسد اگر مسئولان ورزش استان فکری به حال رشته پرطرفدار والیبال در خراسان شمالی نکنند٬ این ورزش با این اوضاع مدیریتی٬ جایگاه گذشته خود را از دست داده و مدت‌ها زمان می‌برد تا استعدادهایی هم‌چون اصغر مجرد دوباره در والیبال استان بروز و ظهور پیدا کنند.

انتهای پیام/ ز

*تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار