کد خبر: ۷۶۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 09 July 2019
آغاز آموزش آلمان‌ها به مربیان هلال احمر کشور

دوره آموزشی نجات در کوهستان مربیان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به میزبانی خراسان شمالی با حضور مدرسان آلمانی در روستای هدف گردشگری «درکش» شهرستان مانه و سملقان آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره آموزشی که با عنوان «نجات در دیواره‌های بلند و استفاده از تکنیک‌های جدید» برگزار می‌شود، ۲۰ مربی امداد و نجات کوهستان از ۱۵ استان کشور آموزش‌های لازم را زیر نظر ۴ مربی آلمانی فرامی‌گیرند.

محسن نجات افزود: این دوره آموزشی ۶ روزه که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود تا ۲۳ تیرماه جاری ادامه دارد.

وی گفت: شرکت کنندگان در این دوره پس از فراگرفتن موارد لازم، آموزش‌های لازم را در استان‌های مختلف به امدادگران کوهستان می‌آموزند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آموزش‌های عملی این دوره بین المللی در ارتفاعات «یامان داغی» برگزار می‌شود.

وی گفت: در خراسان شمالی ۲ پایگاه امداد و نجات کوهستان در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان فعال است و در هر شهرستان ۱۰ تیم کوهستان برای امداد در حادثه‌های احتمالی، آمادگی دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه پایگاه کوهستان مانه و سملقان، فصلی و موقتی است افزود: در مجموع در استان ۲۰۰ امدادگر کوهستان در قالب ۴۰ تیم امداد و نجات، برای امدادرسانی در حوادث کوهستان آمادگی دارند.

آمار حوادث کوهستان در خراسان شمالی نسبتاً زیاد است و بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خراسان شمالی امسال با افزایش حضور طبیعت گردان و کوهنوردان در عرصه‌های طبیعی، این حوادث افزایش یافته است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرقی کشور واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار