معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان شمالی گفت: بیش از ۸۷ درصد ابلاغات اوراق قضائی در استان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 09 July 2019
ابلاغ ۸۷ درصد اوراق قضائی خراسان شمالی به‌صورت  الکترونیکی

در این مراسم، ام‌کلثوم گریوانی اظهار کرد: دفتر خدماتی افتتاح شده در اسفراین، دوازدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان و دومین دفتر در شهرستان اسفراین است.

وی افزود: بیش از ۸۷ درصد ابلاغات اوراق قضائی در استان به صورت  الکترونیکی انجام می‌شود و به همین اعتبار استان خراسان شمالی از این حیث جزء ده استان برتر کشور به شمار می‌رود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به تضمین و تسهیل امکان ارسال و ملاحظه شکوائیه و دادخواست‌های حقوقی و لوایح اعتراضی و ارائه نظریه‌های کارشناسی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در استان، درواقع استفاده از دفتر خدمات با لحاظ مشکلات مربوط به بعد مسافت مکانی امری کاملاً مقرون به  صرفه بوده و از طرفی انتظار داریم طرح دادخواست‌های ادارات دولتی و شورای های حل اختلاف نیز از طریق دفاتر خدمات قضائی  انجام شود.

وی با اشاره به‌ضرورت جلب مشارکت عمومی از طریق اطلاع‌رسانی به شهروندان ضمن احصاء مهم‌ترین مزایا و محسنات خدمات الکترونیک قضائی، ادامه داد: حفظ صحت و اصالت داده‌ها و امکان ایجاد آرشیو الکترونیکی یکی دیگر از امتیازات این نوع خدمات به شمار می‌رود.

گریوانی در ادامه ضمن بازدید از برخی مراجع انتظامی در شهرستان اسفراین از قبیل  کلانتری ۱۱ مستقر در این شهرستان از نزدیک در جریان  روند انجام مکاتبات قضائی به‌صورت مکانیزه در مراجع انتظامی قرار گرفت و با بررسی برخی مسائل و مشکلات مطروحه در این حوزه به سؤالات و ابهامات مربوطه نیز پاسخ گفت.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار