رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان شمالی با اشاره به کمبود مسکن در خراسان شمالی گفت: عدم مطابقت عرضه و تقاضای مسکن دست مالکان را برای افزایش قیمت باز گذاشته است.
کد خبر: ۷۶۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 03 August 2019
مالکان و کمبود خانه عامل اصلی گرانی مسکن در خراسان شمالی است

جلیل محمدزاده در گفت و گو با تسنیم کمبود ساخت و سازها را عامل گرانی مسکن در بجنورد و دیگر شهرستان‌های خراسان شمالی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر استان با مشکل عدم سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت و معدن مواجه است. حوزه مسکن نیز از این امر مستثنی نبوده و عدم سرمایه گذاری در این بخش منجر به کاهش ساخت و سازها و نهایتا عدم مطابقت عرضه و تقاضا شده است.

وی در خصوص نقش دستگاه‌های متولی مسکن نظیر مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری در کاهش قیمت‌ها افزود: دستگاه‌های متولی می‌توانند با واگذاری زمین‌های بافت فرسوده به انبوه سازان و انجام توافقات، قیمت تمام شده ساخت را کاهش دهند. این موارد می‌تواند تا حد زیادی قیمت بالای مسکن را کنترل و کاهش دهد.

رییس اتحادیه مشاورین املاک خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم جانمایی درست و دور از محدوده شهر بودن مسکن مهر نتوانست آنطور که باید و شاید تاثیر خود را بر قیمت مسکن بگذارد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه حق کارشناسی قیمت مسکن از مشاورین املاک سلب شده است، گفت: متاسفانه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن این است که مالکان خود قیمت را ارائه می دهند و این باعث شده تا بدون هیچ چارچوبی قیمت مسکن خود را افزایش دهند.

وی تشکیل کارگروهی با حضور دستگاه‌های متولی مسکن حلال مشکل گرانی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت دانست و عنوان داشت: تبدیل شهر به دسته‌های کوچک و قیمت گذاری بر اساس ارزش واقعی مناطق می‌تواند دست مالکان را کوتاه کرده و با عرضه قیمت واقعی ملک به خریداران در کاهش قیمت مسکن تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/ ز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار