کد خبر: ۷۷۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 28 August 2019
ادامه بارش‌ها در سواحل دریای خزر

تابناک / کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارش‌ها در سواحل دریای خزر تا ۵ روز آینده ادامه خواهد داشت که امکان بالا آمدن آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد؛ از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود در برداشت محصولات زراعی خود عجله کنند.

امین حسین نقشینه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بارش‌ها امروز و فردا ( چهارشنبه و پنجشنبه ۶ و ۷ شهریورماه ) در استان‌های مازندران و گلستان و جمعه، شنبه و یکشنبه در غرب سواحل یعنی گیلان و  مازندران از مقدار بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اظهارداشت: امروز غرب استان اصفهان، بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی، بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل؛ بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد. همچنین فردا برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی بارش پراکنده رخ خواهدداد.

نقشینه ادامه داد: جمعه، شنبه و یکشنبه در مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است. همچنین در بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بر روی ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و جنوب گلستان، افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده که می‌تواند با برخورد صاعقه نیز همراه باشد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: دریای خزر در سه روز آینده مواج و متلاطم است، لذا توصیه می‌شود شناورهای سبک و تفریحی از تردد در دریا خودداری کنند. همچنین از برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان‌های گیلان و مازندران پرهیز شود.

 

توصیه‌های کشاورزی 

وی با اشاره به توصیه‌های هواشناسی، گفت: با وجود پیش‌بینی وضعیت هوا در سواحل شمالی خزر، به کشاورزان توصیه می‌شود به روند برداشت محصولات قابل برداشت خود سرعت ببخشند، تاکید می‌شود کشاورزان از انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی به دلیل بارش باران و وزش باد خودداری کنند، همچنین بستن ورودی‌ها و باز کردن خروجی شالیزارها توسط شالیکاران، انتقال برنج‌های انباشته شده در مزارع به فضاهای سرپوشیده تا قبل از وقوع بارش، انتقال شلتوک‌های انباشته شده در فضای باز به فضاهای سرپوشیده توسط کارخانه‌های شالیکوبی تا قبل از وقوع بارش، مدیریت ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی، بازدید از مزارع برای مراقبت و پایش علائم آلودگی به بیماری‌ها و همچنین آفات به علت افزایش رطوبت پس از اتمام بارش و محافظت از کندوهای زنبور عسل در مقابل بارش باران و وزش باد؛ از دیگر توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان است.

نقشینه افزود: در نوار شرقی کشور در سه روز آینده به ویژه زابل باد شدید با احتمال رخداد گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

 

کاهش دما در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: امروز بعدازظهر آسمان تهران افزایش ابر خواهد داشت و طی سه روز آینده روند کاهشی دما را در پایتخت داریم طوری که بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ درجه بالای صفر، فردا ۳۴ و پس فردا ۳۳ درجه خواهد شد، همچنین کمینه دمای امروز پایتخت ۲۴ درجه بالای صفر بود.

نقشینه افزود: شهرکرد با دمای ۹ درجه بالای صفر، کرمان ۱۰، ارومیه و اردبیل ۱۲ درجه بالای صفر و اهواز ۴۸ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند؛ البته شاهد روند کاهشی دما در اهواز نیز خواهیم بود طوری که دمای اهواز فردا ۴۷ و پس فردا ۴۶ درجه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار