مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:
شاهرود- مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه قطعه چهارم محور شاهرود-آزادشهر به طول ۹ کیلومتر در دست‌ساخت است، گفت: اعتبار این طرح ۲۵ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۷۸۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 08 October 2019

قطعه ۴ محور شاهرود-آزادشهر به طول ۹ کیلومتر در دست‌ساخت است

امیر عمیدی ضمن بیان اینکه احداث بزرگراه شاهرود-آزادشهر در سه قطعه تعریف‌شده است، ابراز داشت: قطعه یک و دو این محور به طول ۲۰ کیلومتر انجام‌شده و هم‌اکنون در زیر بار ترافیک قرار دارد.

وی افزود: از قطعه سه نیز که ۲۰ کیلومتر را شامل می‌شود ۱۰ کیلومتر زیر ترافیک قرار دارد و در ۱۰ کیلومتر دیگر عملیات زیرسازی صورت گرفته که از بهسازی این قطعه تنها تعداد شش ابنیه و آسفالت مسیر باقی‌مانده که قیر موردنیاز از شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور درخواست شده است.

محور میامی-جاجرم در دست اقدام

 مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه از قطعه چهارم نیز ۹ کیلومتر باقی‌مانده است، ابراز داشت: برای تکمیل قطعه چهارم محور شاهرود-آزادشهربا اعتبار ۲۵ میلیارد تومان مجوز برگزاری مناقصه داده است که مراحل آن در دست انجام و به‌زودی این اقدام صورت می‌گیرد.

عمیدی بابیان اینکه تکمیل ۲۰ کیلومتر از محور میامی-جاجرم به‌صورت بزرگراه در دست اقدام است، تصریح کرد: قرارداد این پروژه به مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به‌صورت مشترک با خراسان شمالی بسته‌شده است که ۹۳ کیلومتر این محور در حوزه استان سمنان قرار دارد.

وی پیشرفت فیزیکی محور عباس‌آباد -کاهک-میامی را ۸۵ درصد خواند و افزود: این محور به طول ۳۰ کیلومتر در حال انجام است که به‌محض تأمین قیر و اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکثر محورهای روستایی روشنایی ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در پاسخ به این پرسش که برای رفع تاریکی مسیر روستای مغان به ۴۸ متری شاهرود برنامه‌ای در دست اقدام است یا خیر؟ ابراز داشت: اکثر محورهای روستایی روشنایی ندارد که البته الزامی هم به این کار در همه روستاها نیست.

عمیدی در ادامه تصریح کرد: روشنایی همه محورهای روستایی به‌صرفه نیست مگر اینکه تعدادی از روستاها تجمیع می‌شوند، به‌عنوان‌مثال دررویان تصادفات بسیار وجود داشت اعتباری از ایمنی راه‌های کشور اخذ و روشنایی مسیر تکمیل شد و لذا هم‌اکنون بحث خط‌کشی در آن محور مطرح است که به‌زودی انجام می‌شود.

وی افزود: اگر از محل اعتبارات استانی بتوانیم مبلغی را تأمین و در کمیته برنامه‌ریزی شاهرود نیز اعتباری برای آن منظور شود قطعاً این روشنایی محورهای روستایی به‌ویژه در مغان انجام می‌شود لذا در شرایط فعلی هر کیلومتر روشنایی نزدیک ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار