کد خبر: ۷۸۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 12 October 2019
 
وقوع بارش شدید باران در استان‎‌های ساحلی خزر از امروز

 

تابناک / یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از امروز بعداز ظهر تا اواسط فردا در استان‌های ساحلی خزر باران شدید و وزش شدید باد رخ خواهد داد.

«امین حسین نقشینه» صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از بعدازظهر امروز تا اواسط فردا با عبور امواج تراز میانی جو و شمالی شدن جریانات خنک روی دریای خزر، انتظار داریم که بارش شدید باران همراه با وزش شدید باد در استان‌های ساحلی خزر، گیلان، مازندارن و گلستان رخ دهد که اثر مخاطره برانگیز آن می‌تواند آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آن‌ها، مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی منتهی به این استان‌ها و مواج شدن دریای خزر باشد.

اخطار سازمان هواشناسی برای استان‌های ساحلی دریای خزر

وی گفت: خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از تردد جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع، خودداری از فعالیت‌های کوه نوردی و صعود به ارتفاعات البرز به ویژه در دامنه‌های شمالی البرز مرکزی و شرقی، خودداری از شنا کردن و تردد قایق‌ها و شناورهای سبک، تفریحی و صیادی از جمله اخطارهایی است که سازمان هواشناسی کشور برای اهالی استان‌های ساحلی دریای خزر صادر کرده است. 

نقشینه افزود: همچنین کشاورزان و دامپروران این مناطق به ویژه در استان‌های گیلان و مازندان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات خود به واسطه وزش بادهای شدید و بارش شدید بکار گیرند.

احتمال آب گرفتگی معابر و برخورد صاعقه در استان های شمال غرب کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد آسمان استان‌های شمال غرب کشور یعنی مناطقی از استان اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و نیمه شمالی کرمانشاه نیز گفت: در این مناطق رشد ابرهای هم رفتی، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را ایجاد می‌کند. برای این مناطق هم احتمال آب گرفتگی معابر و برخورد صاعقه در مناطق کوهستانی وجود دارد. این پدیده می تواند از بعدازظهر امروز تا بعد از ظهر فردا برای آذربایجان غربی و شرقی رخ دهد. 

وقوع بارش‌های پراکنده باران در اغلب مناطق کشور

نقشینه ادامه داد: جنوب فارس و غرب هرمزگان نیز از بعد از ظهر فردا تا فردا شب رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را خواهند داشت. شهروندان این منطقه نیز باید از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی افزود: روز یکشنبه تا صبح دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی و در استان‌های مرکزی ایلام، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه، دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در مناطقی از تهران، سمنان و البرز، قم، اصفهان، مرکزی ، چهار محال و بختیاری و شرق خوزستان انتظار بارش‌های پراکنده را داریم. امروز هم در نقاطی از جنوب کشورمان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس رگبارهای پراکنده باران با وزش بادهای شدید رخ می‌دهد. از بعد از ظهر فردا برای پاره‌ای از مناطق کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید پیش بینی شده است که می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود. 

تهران فردا بارانی است

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: تهران امروز بعداز ظهر آسمانی نیمه ابری با وزش باد خواهد داشت. فرداظهر آسمان تهران ابری و بارانی است و کاهش دما خواهد داشت. بیشینه دمای امروز تهران ۲۹ و فردا ۲۶ و روز دوشنبه ۲۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و کمینه دمای تهران امروز ۱۴ درجه سانتی گراد بود.

نقشینه همچنین خنک ترین مرکز استان کشور را امروز صبح شهرکرد با ۳ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مرکز استان کشور را اهواز با ۴۱ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار