عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان که به تازگی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شده است برای دومین بار پیاپی و بدون بحث و بررسی دقیق و بدون حضور مخالفان طرح تشکیل وزارت بازرگانی، شرح وظایف پر از ایراد و تعارض منافع همان وزارت بازرگانی ۱۵ سال پیش را عیناً در طرح پیشنهادی کمیسیون کپی کرده و به صحن فرستاد.
کد خبر: ۸۱۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ 31 December 2019

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان که به تازگی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شده است برای دومین بار پیاپی و بدون بحث و بررسی دقیق و بدون حضور مخالفان طرح تشکیل وزارت بازرگانی، شرح وظایف پر از ایراد و تعارض منافع همان وزارت بازرگانی ۱۵ سال پیش را عیناً در طرح پیشنهادی کمیسیون کپی کرده و به صحن فرستاد. البته هر دوبار هم با وجود لابی و اصرار علی لاریجانی این طرح تصویب نشد و به کمیسیون برگشت.

گفتنی از پس از تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی در ۳ مهرماه، طرح به شورای نگهبان ارسال شد. اعضای شورای نگهبان هم طرح تشکیل وزارت بازرگانی را به دلیل مغایرت با اصول ۸۵ و ۱۳۳ قانون اساسی دوباره به مجلس بازگرداند. پس از آن هم هیئیت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نظر منفی خود را به دلیل مغایرت این طرح با اسناد بالادستی اعلام کرد ولی به دلیل فشار‌ها و نامه نگاری علی لاریجانی سرانجام در اقدامی عجیب مخالفت خود را پس گرفت.

درحال حاضر علی رغم مخالفت‌های جدی تشکل‌های تولیدی، کارشناسان و مراکز پژوهشی با طرح تشکیل وزارت بازرگانی باز هم عده‌ای در مجلس به جای پیگیری اصلی‌ترین مطالبات مردم از دولت، به دنبال رفع حاجات دولت و وارداتچیان و باز نمودن دروازه‌های کشور به روی واردات هستند!

مصاف

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار