مدیر امور اراضـی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: هشت سازه غیرمجاز شامل ۶۵۰ متر مربع در زمین‌های کشاورزی شهرستان بجنورد هفته گذشته تخریب و برچیده شد.
کد خبر: ۸۴۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 25 April 2020

محمدباقر منتظری اظهار داشت: در دومین مرحله از سلسله عملیات های تخریب ساخت و سازهای  غیر مجاز در سال جاری با همکاری با مراجع انتظامی و فرمانده یگان حفاظت امور اراضی و گروه گشت ۱۳۱ شهرستان بجنورد، در اراضی زراعی و باغی روستاهای فیروزه، خوش منظر و خداقلی اجرا و تمامی موارد تغییر کاربری غیر مجاز اعم از بناها، دیوارکشی ها و محوطه سازی ها قلع و قمع شد.

وی افزود: در اواخر فروردین ماه نیز ۱۰ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان تخریب و برچیده شده بود.

وی گفت: در عملیات گشت زنی حفظ کاربری،  توقف یک مورد عملیات خاکبرداری غیرمجاز در روستای حسن آباد چنار سوخته نیز صورت گرفت.  

وی اظهار داشت: با وجود توقف عملیات، متخلف مجدد شبانه اقدام به خاکبرداری کرده بود که با دستور دادستان تمامی ادوات و دستگاه‌های خاکبرداری توقیف و کار تعطیل شد.

منتظری اظهار داشت: ۶۳۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز پارسال در زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی شناسایی و نسبت به تخریب و برچیدن ۱۲۰ فقره آن اقدام شد.

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در زمینه حفظ اراضی کشاورزی در سطح شهرستان های استان اقدامات خوبی انجام‌ شده است، افزود: حفاظت از اراضی یک وظیفه قانونی و ملی محسوب می شود لذا همه باید برای حفظ اراضی کشاورزی تلاش کنند و مشارکت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این مدیریت است.

مدیر امور اراضـی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذار شده ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسایل امور اراضی است.

استان خراسان شمالی با ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی،  که ۱۱ درصد گستره استان را شامل می شود ۸۲ هزار بهره بردار دارد و به طور میانگین هر کشاورز تنها ۳.۵ هکتار زمین برای کشت و کار دارد که البته یکپارچه نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار