کد خبر: ۸۴۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 04 May 2020

 

تابناک/سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۲۲۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید.
 

به گزارش آفتاب‌نیوز، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۵۰۸ هزار و ۲۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنان در فاز مدیریت شده بیماری هستیم و البته به هیچ وجه شرایط عادی را در هیچ کجای کشور مشاهده نمی کنیم و لذا توصیه ما همچنان رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و ترددهای ضروری است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ اردیبهشت+جدول

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۴ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام        
7 بوشهر ۲۳     ۲۹۰
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری        
10 خراسان جنوبی        
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۴۹ ۸۳ تا ۱۴ اردیبهشت ۴۶۱ ۱۰۲۹
13 خوزستان ۱۷۰ ۲۳۵ ۲۷۵۹ ۳۳۷۶
14 زنجان      
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس        
18 قزوین        
19 قم ۱۷      
20 کردستان ۱۴۴ ۱۲۴ ۸۳۴ ۱۵۵۹
21 کرمان        
22 کرمانشاه        
23 کهگیلویه و بویراحمد ۹     ۵۱۷
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران        
28 مرکزی        
29 هرمزگان        
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۱۷۰ مورد ابتلا جدید در خوزستان

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شدند که با احتساب این موارد مبتلایان در خوزستان به سه هزار و ۳۷۶ مورد افزایش یافت.

علی احسانپور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شدند که با احتساب این موارد مبتلایان در خوزستان به سه هزار و ۳۷۶ مورد افزایش یافت. موارد جدید به تفکیک شامل اهواز ۸۵ مورد، دزفول ۴۲ مورد، بهبهان ۱ مورد، رامهرمز ۴ مورد، کارون۳ مورد، رامشیر ۲ مورد، دشت آزادگان ۲ مورد،باوی۱۳ مورد، شوشتر ۵ مورد، شادگان۱ مورد، ماهشهر۳ مورد، باغملک ۱ مورد، هندیجان ۲ مورد و شوش ۶ مورد بوده است.

احسان پور عنوان کرد: در حال حاضر ۳۸۲بیمار در مراکز درمانی بستری هستند و با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی استان تاکنون دو هزار ۷۵۹ نفر از مبتلایان پس از بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا فوت شدگان به ۲۳۵ نفر برسد.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی ۴ رقمی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۵ اردیبهشت، ۱۰۲۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از ابتلا ۱۰۲۹ نفر به کرونا در استان خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۴۷۰ نفر، شیروان ۱۵۴ نفر، فاروج ۷۰ نفر، مانه و سملقان ۹۳ نفر، جاجرم ۳۵ نفر، گرمه ۲۵ نفر، راز و جرگلان ۴۴ نفر و اسفراین ۱۳۸ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️ متأسفانه مردم با بازگشایی برخی از صنوف در این ایام رعایت موارد بهداشتی را نمی‌کنند و با شیب آمار در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نگرانیم که حجم تبادل ویروس بین افراد باعث شود افراد پرخطر آسیب ببینند، یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در این استان، افراد بالای ۶۰ سال بودند که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بودند.

هاشمی بابیان اینکه تا ۲ سال آینده، دنیا درگیر این ویروس است، بر عادت کردن به تغییر رفتارها و رعایت بهداشت و نکات توصیه‌شده تأکید کرد.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۴۶۱ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی بابیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد. آزمایش ۱۴۱۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۳۳ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شناسایی ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان / سیر صعودی شمار مبتلایان کرونا در سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی۱۴۴ مبتلای جدید به کرونا ویروس در استان خبر داد و آمار کل مبتلایان در استان از ابتدا تا کنون را یک هزار و ۵۵۹ مورد اعلام کرد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر چهار هزار و ۱۰۳ نمونه است که از این تعداد یک هزار و ۵۵۹ مورد مثبت، ۲ هزار و ۳۹۲ مورد منفی و ۱۵۲ مورد اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه از ظهر دیروز تا این لحظه ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون یک هزار و ۵۵۹ نفر مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان تصریح کرد: در سقز ۳۶۷ نفر، سنندج ۴۲۶ نفر، بانه ۱۶۹ نفر، قروه ۱۱۹ نفر، دیواندره ۱۰۱ نفر، مریوان ۹۷ نفر، بیجار ۹۳ نفر، در کامیاران و دهگلان در هر کدام ۸۲ نفر و در سروآباد ۲۳ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رضاعی با بیان اینکه طی دو روز گذشته تاکنون مورد فوتی بر اثر کرونا در استان گزارش نشده است، افزود: از ابتدا تا کنون ۱۲۴ نفر بر اثر این بیماری در استان فوت شده‌اند که از این تعداد ۳۴ نفر در سقز، ۲۴ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۷ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، هشت نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، چهار نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند. خوشبختانه در روزهای اخیر روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان سرعت بیشتری داشته به طوریکه تاکنون ۸۳۴ بیمار بهبودی یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان گفت: مشارکت مردم فهیم استان در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند مهمترین عامل برای کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس است.

افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۱۷ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس کهگیلویه و بویراحمد را در پانزدهمین روز از اردیبهشت را اعلام کرد.

پرویز یزدان‌پناه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در پانزدهمین روز از اردیبهشت گفت: از مجموع ۹۱ جواب دریافت شده از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج، ۹ مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:۱ بیمار مرد و ۳ بیمار زن در شهرستان کهگیلویه، ۱ بیمار مرد و ۲ بیمار زن در شهرستان بویراحمد و ۲ بیمار زن در شهرستان گچساران شناسایی که با احتساب این موارد، شمار مبتلایان استان به ۵۱۷ بیمار رسید. ۷ نفر از این بیماران با موارد مثبت در ارتباط و از خوشه‌های قدیمی هستند.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا، عنوان کرد: حضور در اماکن عمومی خطر ابتلا به کرونا را افزایش داده و ضروری است حتی الامکان از حضور در تجمعات، مراسمات ختم و عروسی به جد پرهیز شود. از دیگر مواردی که در این شرایط باید از سوی افراد رعایت شود کاهش تعاملات روزانه است، لذا به مردم عزیز توصیه می‌شود تا حد امکان از خارج شدن از منزل و و حضور بی دلیل در اماکن عمومی خودداری کنند.

کیانوش جهانپور گفت:  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۷۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷۹۳۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار