کد خبر: ۸۴۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 09 May 2020

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دفاتر انجمن سینما جوانان در اسفراین وشیروان در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

حسین فرخنده با اشاره به اینکه استعدادهای خوبی در شهرستان‌های اسفراین و شیروان در حوزه فیلم‌سازی وجود دارد، بیان کرد: دفتر انجمن سینما جوانان استان در بجنورد وجود دارد و براساس تفاهم‌نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با سازمان سینمایی کشور مقرر شد که دو دفتر دیگر در شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز راه‌اندازی شود.

فرخنده با تاکید براینکه ساختارها و نهادها نقش موثری در کشف استعدادها دارد، اظهار کرد: تاکنون هر زمان که ساختار و یا نهادی را در حوزه هنری ایجاد کردیم به طور قطع در شکوفاتر شدن و کشف استعدادهای هنری مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه این دفاتر انجمن سینمایی در شهرستان‌های فعالیت‌های هنرمندان را تسریع می‌کند، تصریح کرد: پیگیری مطالبات هنرمندان شهرستان‌ها از طریق دفاتر شهرستانی تسریع خواهد شد و هنرمندان برای انجام امور خود نیازی به حضور در دفتر استانی ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: راه‌اندازی دفاتر انجمن سینمایی دو شهرستان اسفراین و شیروان در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها خواهد بود و برای تجهیز این دفاتر باید از منابع استانی و ملی استفاده شود.

وی با تاکید براینکه هر دو دفتر در سال جاری افتتاح می‌شوند، ادامه داد: در سال جاری تلاش می‌کنیم حداقل‌ امکاناتی که برای این دفاتر نیاز است را تامین کنیم و در سال‌های بعد نیز به تجهیز کامل دفاتر بپردازیم.

فرخنده تصریح کرد: در هر دو شهرستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه فیلم‌سازی دارد و امیدواریم پس از راه‌اندازی این دفاتر، هنرمندان و علاقه‌مندان در این حوزه، فعالیت چشمگیری داشته باشند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار