مدیر فرودگاه بجنورد گفت: تمامی پروازهای این فرودگاه به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش مسافر از سوی ایرلاین‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری لغو شد.
کد خبر: ۸۴۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 11 May 2020

محمدابراهیم قدمگاهی اظهار داشت: برای برقراری پروازهای این فرودگاه در خردادماه، رایزنی های لازم با ایرلاین ها انجام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تقویم پروازی فرودگاه بجنورد، در هفته ۹ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران باید انجام شود که در شرایط کنونی و با توجه به کاهش مسافر، در هفته های گذشته تنها یک یا ۲ پرواز  انجام  می شد.

از زمان شیوع ویروس کرونا شرکت هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر شمار زیادی از برنامه های پروازی خود در مسیر بجنورد را لغو می کردند که این امر نیز به نوعی باعث کاهش مسافر شد.

در استان خراسان شمالی مجتمع های بزرگ صنعتی و تولیدی نظیر پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین و کارخانه قند شیروان فعالیت دارند که مدیران و کارشناسان این واحدهای صنعتی همواره در حال تردد بین بجنورد و تهران هستند.

بیشتر نیز مسوولان و کارشناسان سازمان های استان برای انجام ماموریت به تهران سفر می کردند که هم اکنون با شرایط شیوع ویروس کرونا این‌گونه برنامه ها لغو شده است.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی مزبور به مقصد فرودگاه بجنورد انجام شده که در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار