مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: شهرستان جاجرم با تولید ۶هزار تن جو و ۹ هزار تن گندم از مناطق مستعد کشت غلات در استان است.
کد خبر: ۸۵۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 31 May 2020

ابوالفضل عباسیان اظهار کرد: شهرستان جاجرم به علت شرایط آب‌وهوایی  منطقه و گرم شدن زودهنگام از اولین مناطق برداشت غلات در سطح استان می‌باشد.

وی افزود: در طرح برداشت ۱۲ ناظر و کارشناس  برای  بازدید از کمباین‌ها و جلوگیری از ریزش  کمباین‌ها تحت نظارت مدیریت جهاد کشاورزی انجام‌وظیفه می‌کنند که شهرستان  با ۱۲ کمباین بومی عملیات برداشت را نظارت خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم تصریح کرد: تا انتهای برداشت تعداد ۱۰ کمباین مهاجر نیز جهت کمک به عملیات برداشت از سایر استان‌ها وارد شهرستان خواهد شد.

وی در ادامه ابراز داشت: تولیدات با توجه به بارندگی خوب بوده اما بعضی مزارع نیز به علت تگرگ و سیل کاهش تولید را داشته‌ایم.

عباسیان در ادامه با توصیه به کشاورزان که  مبارزه با سن گندم را جدی بگیرند خاطرنشان کرد: با توجه به تورزنی کارشناسان جهاد کشاورزی جاجرم از مزارع گندم مبارزه با افت سن گندم به حد نرم رسیده است.

وی ابراز داشت:  بیشترین آلودگی در حال حاضر در مزارع اطراف جاجرم و روستاهای امیرآباد و صادق آباد می‌باشد لذا به کلیه کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به سم‌پاشی مزارع خود در اسرع وقت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار