کد خبر: ۸۶۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 17 June 2020

هشدار هواشناسی: از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزید

تابناک/ سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب، نسبت به اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدار داد. 

به گزارش روز چهارشنبه هواشناسی، این سازمان در هشدار سطح زرد شماره ۳۷ خود نسبت به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و  مسیل‌ها، وقوع صاعقه و در مناطق مستعد تگرگ هشدار داد و خواستار صعود نکردن به ارتفاعات (به دلیل احتمال برخورد صاعقه) ‌شد.

منطقه اثر این سامانه شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان  و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی عنوان شده است.

زمان پایان آثار این سامانه روز پنجشنبه (فردا) ذکر شده است.

سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد متوسط تا شدید در روز جاری در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، بوشهر، جنوب سمنان، نیمه شمالی اصفهان، قم، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر خبر داد که با احتمال خیزش موقت گرد و خاک همراه خواهد بود.

برپایه این گزارش، این پدیده نیز با مخاطره‌هایی همچون احتمال کاهش دید افقی، شکستن درختان، سقوط سازه‌های سست و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها همراه خواهد بود و توصیه شده تا افراد نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات احتمالی وزش باد اقدام کنند.

زمان پایان این مخاطره نیز روز جمعه (پس فردا) ذکر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار