پرونده آلومینای جاجرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ صفحه است که به دیوان عالی کشور جهت بررسی ارسال شده بود و این دیوان پس از بررسی، پرونده را به شعبه کیفری ۱ دستگاه قضاییه استان ارسال کرده است و تا تیر ماه امسال نیز رای نهایی توسط قاضی صادر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 22 June 2020

حجت الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست خبری، با گرامی داشت آغاز هفته قوه قضاییه درباره تشکیل پرونده جعل اسکناس‌های تقلبی در دستگاه قضایی استان اظهار کرد: ۱۱ متهم به علت جعل و توزیع اسکناس‌های تقلبی داخلی و خارجی که به صورت سازمان یافته در سطح کشور فعالیت داشتند، در استان دستگیر و پرونده آن‌ها در شعبه ۲ بازپرسی دستگاه قضایی استان در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام جعفری اعلام کرد: از این متهمان ۱۰۰ میلیون تومان اسکناس جعلی، اسناد جعلی و مقداری طلا کشف شده است.

او  درباره بررسی و رسیدگی به پرونده‌ای در زمینه تاسیس شرکت هرمی در شعبه ۲ بازپرسی استان نیز اظهار کرد: در زمینه این پرونده چهار متهم دستگیر شده اند که این متهمان در قالب سه شرکت تلفیقی و سازمان یافته در سطح کشور فعالیت می‌کردند.

او  با یادآوری این مطلب که یک متهم با قرار وثیقه آزاد شده است، گفت : سایر متهمان این پرونده شناسایی و دستور جلب آن‌ها صادر شده است.

حجت الاسلام جعفری به تشکیل و رسیدگی به پرونده‌ای در زمینه تولید و انتشار کلیپ‌های مبتذل و غیر اخلاقی در شعبه ۲ بازپرسی دستگاه قضای استان نیز اشاره کرد و گفت : در این باره، شش متهم که به تهیه، تولید و توزیع محتوا‌های غیر اخلاقی مبادرت کرده بودند، دستگیر و آنان با قرار وثیقه آزاد شده اند.

او درباره پرونده آلومینای جاجرم نیز اعلام کرد: این پرونده ۱۲ هزار و ۵۰۰ صفحه است که به دیوان عالی کشور جهت بررسی ارسال شده بود و این دیوان پس از بررسی، پرونده را به شعبه کیفری ۱ دستگاه قضاییه استان ارسال کرده است و تا تیر ماه امسال نیز رای نهایی توسط قاضی صادر خواهد شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی به پرونده قاچاق سوخت در استان نیز اشاره و در این باره گفت: این پرونده در سال گذشته در دستگاه قضای استان تشکیل شد و الان در مرحله اخذ دفاعیه متهمان است.

او  خاطر نشان کرد: متهمان این پرونده به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در سطح چند استان نسبت به قاچاق سوخت اقدام کرده بودند.

او  به پرونده رییس سابق سازمان صمت استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ بجنورد در حال رسیدگی است.

او  درباره جزییات پرونده قیر و متهمان آن که تعدادی از آنان، مسئولان سابق اجرایی در استان بودند نیز اعلام کرد: به متهمان این پرونده، اتهامات تفهیم و پرونده آنان در شعبه ویژه دستگاه قضای استان در حال رسیدگی است.

او  افزود: این پرونده در مرحله تحقیقات تکمیلی قرار دارد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: متهمان این پرونده با قرار وثیقه آزاد هستند.

او  درباره دو پرونده یک عضو شورای شهر بجنورد در دستگاه قضای استان بیان کرد: یک پرونده این متهم در زمینه اهانت وی به اهالی یک روستا است که در این زمینه این عضو محکوم شده است، با این وجود، وی به رای اعتراض کرده و پرونده او در شعبه ۴ در حال رسیدگی است.

او  خاطر نشان کرد: پرونده دوم این عضو شورا به علت تبلیغ علیه نظام در دادسرا در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام جعفری درباره رسیدگی به پرونده استخر روباز بانوان در دستگاه قضای استان نیز بیان کرد: با توجه به اینکه این استخر بدون استفاده باقی مانده بود و احتمال تخریب و هدر رفت بیت المال برای آن وجود داشت، بنابراین دستگاه قضای استان به موضوع رسیدگی کرد و سرانجام شهرداری تصمیم گرفت تا با انجام تغییر کاربری، از آن بهره برداری کند که با این تصمیم خوشبختانه این پروژه تکمیل شده از تخریب نجات خواهد یافت.

او  درباره پرونده قضایی یک شهرداری استان در دستگاه قضای استان نیز بیان کرد: در رابطه با این پرونده شهردار و یک کارمند به اتهاماتی شامل اختلاس، تضییع بیت المال، تحصیل مال نامشروع، تشکیل شبکه چند نفره اختلاس با همکاری یکدیگر، جعل اسناد شهرداری از طریق صدور یک پروانه ساختمانی با یک شرکت مشخص، انجام معاملات ممنوعه از جمله در زمینه بتن دستگیر شدند.

او همچنین به رسیدگی به پرونده کشف اختلاس در یکی از شهرداری‌های استان در شعبه ۴ بازپرسی دستگاه قضای استان نیز اشاره و عنوان کرد: شهردار، مسئول امور مالی شهرداری و چهار عضو شورای شهر به اتهامات اختلاس، ارتشا، تضییع وجوه شهرداری دستگیر شدند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: پرونده در حال رسیدگی است، متهمان پرونده نیز با قرار وثیقه و کفالت آزاد هستند و ۷۸۵ میلیون و ۲۰ هزار ریال از سوی آنان به بیت المال مسترد شده است.

او  همچنین درباره پرونده اختلاس در آموزش و پرورش استان نیز اظهار کرد: این پرونده در سال گذشته با ۲۴ متهم تشکیل و در حال حاضر شعبه چهارم دستگاه قضای استان در حال رسیدگی است.

او  گفت: ۲۴ متهم به دستگاه قضای استان احضار و آنان با قرار وثیقه و کفالت آزاد هستند.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: اختلاس آنان ۳۸۷ میلیون تومان بوده که از آنان ۲۱۰ میلیون تومان به بیت المال مسترد شده است.

او  در خاتمه درباره احکام پرونده جرایم امنیتی تعدادی از فرهنگیان استان نیز اعلام کرد: حکم تجدید نظر شعبه ۴ دستگاه قضای استان درباره این محکومان قطعی شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه یادآور شد: با این وجود، محکومان این پرونده در مورد باقی عناوین مجرمانه شامل تشکیل، اداره و عضویت در گروه غیر قانونی با هدف بر هم زدن امنیت کشور همچنین تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه‌های معاند محکوم شده اند.

حجت الاسلام جعفری افزود: آرا به وکیل این متهمان ابلاغ شده است.

منبع : عصر اترک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار