کد خبر: ۸۷۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 21 July 2020

 

اینکه در تهران، مدام پول کم بیاورید و در اصطلاح هشت‌تان گرو ۹ باشد کاملا طبیعی است. اگرچه در پایتخت می‌توانید بیشترین میزان درآمد را داشته باشید اما هزینه‌ها واقعا کمرشکن هستند. حداقل در ۱۱ استان کشور، خانواده‌ها در ماه نصف تهرانی‌ها پول خرج می‌کنند. کمترین هزینه در استان کرمان به‌ثبت رسیده است اما نباید فراموش کرد که میزان درآمد هم در این استان نصیب خانواده‌های می‌شود
 
 
  
فرارو- دخل و خرجتان با هم نمی‌خواند و آخر هر ماه پول کم می‌آورید؟ از وقتی کرونا آمده و مثل مهمان ناخوانده چتر خود را پهن کرده خانواده‌های بیشتری با این مشکل روبرو هستند. آمار‌های رسمی نشان می‌دهند هر خانواده در سال ۹۸ به طور میانگین ماهانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشته و از این رقم سه میلیون و ۹۵۳ هزار تومان را برای خرج‌هایی مثل مسکن، محصولات خوراکی و ... هزینه کرده است. این عدد‌ها برای میانگین تعداد اعضای خانواده با جمعیت ۳.۳ نفر است؛ به این شرط که در هر خانواده به طور میانگین ۱.۵ نفر شاغل بادرآمد وجود داشته باشد. برای همین اگر می‌خواهید صرفا درآمد یک نفر را مشخص کنید، بهتر است هزینه‌ها را بر ۳.۳ و درآمد‌ها را بر ۱.۵ تقسیم کنید. منظور از درآمد، کل پولی است که یک خانواده به دست می‌آورد. با مقایسه دخل و خرج خانواده خودتان با میانگین هزینه‌ها و درآمد هر استان می‌توانید وضعیت اقتصادیتان را مشخص کنید. اگر هزینه‌هایتان بیشتر از میانگین استان است، باید ایراد کار را پیدا کنید با توجه به اینکه اعداد و ارقام این گزارش مربوط به میانگین کل سال ۹۸ است، ما میانگین تورم ۲۷ درصدی ماه‌های گذشته را هم در اطلاعات گزارش لحاظ کردیم تا گزارش کاربردی باشد.

تهران؛ ۶.۱ میلیون هزینه ماهانه
هر خانواده تهرانی در ماه به طور میانگین شش میلیون و ۶۰ هزار تومان هزینه می‌کند. از طرف دیگر میانگین درآمد خانواده‌ها در تهران ماهانه معادل شش میلیون و ۷۷۶ هزار تومان اعلام شده است. به این ترتیب زندگی در تهران واقعا کار سختی است.

البرز؛ ۴.۷ میلیون هزینه ماهانه
زندگی کردن در استان البرز به طور میانگین برای هر خانواده چهار میلیون و ۶۹۸ هزار تومان هزینه دارد. چنین خانواده‌ای در ماه حدود پنج میلیون و ۲۶۲ هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد کسب می‌کند. این دو رقم می‌توانند راهنمای خوبی برای حساب و کتاب خانواده‌های ساکن این استان باشند.

مازندران؛ چهار میلیون هزینه ماهانه
سه میلیون و ۹۵۷ هزار تومان، میانگین هزینه ماهانه یک خانواده در شهر‌های استان مازندران است. مرکز آمار می‌گوید خانواده‌های ساکن این استان در سال ۹۸ به طور متوسط ماهانه چهار میلیون و ۶۵۷ هزار تومان از منابع مختلف درآمد کسب می‌کنند.

همدان؛ ۳.۷ میلیون هزینه ماهانه
یک خانواده معمولی در استان همدان به طور میانگین ماهانه چهار میلیون و ۳۳۸ هزار تومان از محل‌های مختلف از جمله حقوق و سرمایه‌گذاری درآمد کسب می‌کند. گزارش مرکز آمار می‌گوید میانگین هزینه‌های هر خانواده در این استان ماهانه معادل سه میلیون و ۷۴۹ هزار تومان برآورد شده است.

اصفهان؛ ۳.۶ میلیون هزینه ماهانه
میانگین درآمد یک خانواده اصفهانی در ماه چهار میلیون و ۱۹۳ هزار تومان است. مرکز آمار می‌گوید خانواده‌های اصفهانی در سال ۹۸ به طور میانگین ماهانه معادل سه میلیون و ۶۴۲ هزار تومان هزینه داشتند. اگر در اصفهان زندگی می‌کنید می‌توانید این دو رقم را مبنای دخل و خرج خانواده در نظر بگیرید.

هرمزگان؛ ۳.۶ میلیون هزینه ماهانه
مرکز آمار می‌گوید خانواده‌های ساکن شهر‌های استان هرمزگان در سال ۹۸ ماهانه معادل سه میلیون و ۹۲۸ هزار تومان درآمد داشتند. هزینه ماهانه این خانواده‌ها به طور میانگین سه میلیون و ۵۹۲ هزار تومان برآورد شده که نشان می‌دهد یک خانواده معمولی در استان هرمزگان چقدر دخل و خرج دارد.

خوزستان؛ ۳.۶ میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه زندگی در استان خوزستان ماهانه رقمی معادل سه میلیون و ۵۵۵ هزار تومان برآورد شده است. مرکز آمار می‌گوید خانواده‌هایی که در شهر‌های این استان زندگی می‌کنند به طور میانگین سه میلیون و ۹۰۳ هزار تومان در ماه درآمد از محل‌های مختلف به دست می‌آورند.

فارس؛ ۳.۵ میلیون هزینه ماهانه
ماهانه سه میلیون و ۴۸۱ هزار تومان، میانگین هزینه لازم برای زندگی یک خانواده در استان فارس است. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد خانواده‌های ساکن این استان در ماه معادل سه میلیون و ۹۹۰ هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد کسب می‌کنند. آن‌ها ۵۰۹ هزار تومان از این رقم را پس‌انداز می‌کنند.

کهگیلویه و بویراحمد؛ ۳.۵ میلیون هزینه ماهانه
میانگین درآمد هر خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مرکز آمار چهار میلیون و ۳۷۳ هزار تومان در ماه برآورد شده است. خانواده‌های شهری در این استان ماهانه سه میلیون و ۴۸۰ هزار تومان از درآمدشان را هزینه می‌کنند. این دو رقم می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیریت دخل و خرج باشد.

خراسان رضوی؛ ۳.۴ میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های ساکن استان خراسان رضوی در ماه به طور میانگین سه میلیون و ۴۴۴ هزار تومان هزینه می‌کنند. آنطور که گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، میانگین درآمد ماهانه این خانواده‌ها معادل سه میلیون و ۶۲۱ هزار بود. اختلاف مجموع دخل و خرج خانواده‌های این استان در سال ۹۸ حدود ۲.۱ میلیون تومان است.

چهار محال و بختیاری؛ ۳.۴ میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه زندگی یک خانواده در استان چهارمحال و بختیاری به طور میانگین سه میلیون و ۴۱۶ هزار تومان برآورد شده است. گزارش مرکز آمار می‌گوید ساکنان این استان ماهانه میانگین سه میلیون و ۹۶۲ هزار تومان درآمد دارند. مقایسه این دو رقم می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیریت هزینه‌ها باشد.

گلستان؛ ۳.۳ میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های شهری در استان گلستان به طور میانگین ماهانه سه میلیون و ۷۹۳ هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد دارند و از این رقم سه میلیون و ۳۰۷ هزار تومان را برای هزینه‌های روزمره خرج می‌کنند. اگر ساکن این استان هستید این دو رقم می‌تواند برای بررسی وضعیت دخل و خرج خانواده‌تان کمکتان کند.

کرمانشاه؛ ۳.۳ میلیون هزینه ماهانه
زندگی در شهر‌های استان کرمانشاه برای هر خانواده به طور میانگین سه میلیون و ۳۰۳ هزار تومان هزینه دارد. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد خانواده‌های ساکن این استان چنین هزینه‌ای را با درآمد ماهانه سه میلیون و ۵۰۶ هزار تومانی خود از منابع مختلف تامین می‌کنند.

زنجان؛ ۳.۳ میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های ساکن استان زنجان در ماه به طور میانگین سه میلیون و ۶۲۱ هزار تومان از محل‌های مختلف که بخشی از آن حقوق ماهانه است، درآمد کسب می‌کنند. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد زنجانی‌ها به طور میانگین سه میلیون و ۲۷۳ هزار تومان از درآمد ماهانه خود را خرج می‌کنند.

قم؛ ۳.۲ میلیون هزینه ماهانه
سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، میانگین درآمد خانواده‌های ساکن استان قم است و هزینه‌هایشان معادل میانگین سه میلیون و ۲۴۲ هزار تومان برآورد شده است. اگر ساکن این استان هستید می‌توانید با کمک این دو رقم شرایط دخل و خرج خانواده‌تان را بررسی کنید.

بوشهر؛ ۳.۲ میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه یک خانواده بوشهری توسط مرکز آمار به طور میانگین سه میلیون و ۲۳۶ هزار تومان برآورد شده است. گزارش این مرکز نشان می‌دهد میانگین درآمد هر خانواده در این استان سه میلیون و ۹۲۸ هزار تومان است. مقایسه این دو رقم وضعیت دخل و خرج خانواده‌ها را مشخص می‌کند.

مرکزی؛ ۳.۲ میلیون هزینه ماهانه
هر خانواده ساکن استان مرکزی در ماه به طور میانگین سه میلیون و ۲۴ هزار تومان هزینه می‌کند. از طرف دیگر میانگین درآمد این خانواده‌ها ماهانه معادل سه میلیون و ۴۹۶ هزار تومان اعلام شده است. اگر دخل و خرجتان در ماه فاصله زیادی با این دو رقم دارد، احتمالا باید در هزینه‌هایتان تجدید نظر کنید.

آذربایجان غربی؛ ۳.۱ میلیون هزینه ماهانه
زندگی کردن در استان آذربایجان غربی به طور میانگین برای هر خانواده سه میلیون و ۹۸ هزار تومان هزینه دارد. چنین خانواده‌ای در ماه سه میلیون و ۹۶۷ هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد کسب می‌کند. این دو رقم می‌توانند راهنمای خوبی برای حساب و کتاب خانواده‌های ساکن این استان باشند.

کردستان؛ ۳.۱ میلیون هزینه ماهانه
سه میلیون و ۹۳ هزار تومان، میانگین هزینه ماهانه یک خانواده در شهر‌های استان کردستان است. مرکز آمار می‌گوید خانواده‌های ساکن این استان در سال ۹۸ به طور متوسط ماهانه سه میلیون و ۳۴۵ هزار تومان از منابع مختلف مثل حقوق ماهانه یا شغل آزاد درآمد کسب می‌کنند.

گیلان؛ ۳.۱ میلیون هزینه ماهانه
یک خانواده معمولی در استان گیلان به طور میانگین ماهانه سه میلیون و ۸۰ هزار تومان از محل‌های مختلف از جمله حقوق و سرمایه‌گذاری درآمد کسب می‌کند. گزارش مرکز آمار می‌گوید میانگین هزینه‌های هر خانواده در این استان ماهانه معادل سه میلیون و ۹۶۵ هزار تومان برآورد شده است.

سیستان و بلوچستان؛ سه میلیون هزینه ماهانه
میانگین درآمد یک خانواده ساکن سیستان و بلوچستان در ماه دو میلیون و ۸۶۲ هزار تومان است. مرکز آمار می‌گوید این خانواده به طور میانگین ماهانه معادل سه میلیون و ۶۴۲ هزار تومان هزینه دارند. به عبارتی خرج خانواده‌های ساکن این استان از درآمدشان بیشتر گزارش شده است.

لرستان؛ سه میلیون هزینه ماهانه
مرکز آمار می‌گوید خانواده‌های ساکن شهر‌های استان لرستان در سال ۹۸ ماهانه معادل سه میلیون و ۳۲۷ هزار تومان درآمد داشتند. هزینه ماهانه این خانواده‌ها به طور میانگین سه میلیون و ۴۰ هزار تومان برآورد شده که نشان می‌دهد یک خانواده معمولی در استان لرستان چقدر دخل و خرج دارد.

یزد؛ سه میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه زندگی در استان یزد ماهانه رقمی معادل سه میلیون و ۴۰ هزار تومان برآورد شده است. مرکز آمار می‌گوید خانواده‌هایی که در شهر‌های این استان زندگی می‌کنند به طور میانگین سه میلیون و ۳۲۷ هزار تومان در ماه درآمد از محل‌های مختلف به دست می‌آورند.

قزوین؛ سه میلیون هزینه ماهانه
ماهانه سه میلیون و ۳۸ هزار تومان، میانگین هزینه لازم برای زندگی یک خانواده در استان قزوین است. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد خانواده‌های ساکن این استان در ماه معادل سه میلیون و ۵۵۴ هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد کسب می‌کنند. آن‌ها ۵۱۷ هزار تومان از این رقم را پس‌انداز می‌کنند.

خراسان شمالی؛ سه میلیون هزینه ماهانه
میانگین درآمد هر خانواده در استان خراسان شمالی توسط مرکز آمار سه میلیون و ۴۶۱ هزار تومان در ماه برآورد شده است. خانواده‌های شهری در این استان ماهانه سه میلیون و ۲۸ هزار تومان از درآمدشان را هزینه می‌کنند. این دو رقم می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیریت دخل و خرج باشد.

اردبیل؛ سه میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های ساکن استان اردبیل در ماه به طور میانگین دو میلیون و ۹۷۹ هزار تومان هزینه می‌کنند. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد میانگین درآمد ماهانه این خانواده‌ها معادل سه میلیون و ۶۲۱ هزار تومان است. اختلاف مجموع دخل و خرج خانواده‌های این استان در سال ۹۸ حدود ۵.۸ میلیون تومان است.

آذربایجان شرقی؛ ۲.۹ میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه زندگی یک خانواده در استان آذربایجان شرقی به طور میانگین دو میلیون و ۹۰۵ هزار تومان برآورد شده است. گزارش مرکز آمار می‌گوید ساکنان این استان ماهانه میانگین سه میلیون و ۶۵۲ هزار تومان درآمد دارند. مقایسه این دو رقم می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیریت هزینه‌ها باشد.

ایلام؛ ۲.۹ میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های شهری در استان ایلام به طور میانگین ماهانه سه میلیون و ۵۷۲ هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد دارند و از این رقم دو میلیون و ۸۷۴ هزار تومان را برای هزینه‌های روزمره خرج می‌کنند. اگر ساکن این استان هستید این دو رقم می‌تواند برای بررسی وضعیت دخل و خرج خانواده‌تان کمکتان کند.

خراسان جنوبی؛ ۲.۶ میلیون هزینه ماهانه
زندگی در شهر‌های استان خراسان جنوبی برای هر خانواده به طور میانگین دو میلیون و ۵۸۸ هزار تومان هزینه دارد. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد خانواده‌های ساکن این استان چنین هزینه‌ای را با درآمد ماهانه سه میلیون و ۲۷۸ هزار تومانی خود از منابع مختلف تامین می‌کنند.

سمنان؛ ۲.۵ میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های ساکن استان سمنان در ماه به طور میانگین سه میلیون و ۱۰۸ هزار تومان از محل‌های مختلف که بخشی از آن حقوق ماهانه است، درآمد کسب می‌کنند. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد سمنانی‌ها به طور میانگین دو میلیون و ۵۱۵ هزار تومان از درآمد ماهانه خود را خرج می‌کنند.

کرمان؛ ۲.۲ میلیون هزینه ماهانه
دو میلیون و ۸۴۱ هزار تومان، میانگین درآمد خانواده‌های ساکن استان کرمان است و هزینه‌هایشان معادل میانگین دو میلیون و ۱۹۳ هزار تومان برآورد شده است. این رقم کمترین میزان هزینه ماهانه خانواده‌ها در استان‌های مختلف کشور است که نسیب خانواده‌های کرمانی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار