مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود امسال 80 هزار تن سیب در این استان از سطح سه هزار و 850 هکتار تولید شود.
کد خبر: ۹۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 09 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدعلی شریکیان اظهار کرد:سطح زیر کشت باغ های سیب استان 10 درصد کل باغ های استان است که سطح بارده آن سه هزار و 105 هکتار می باشد.
وی با بیان اینکه 21 درصد کل تولید محصولات باغی استان سیب است گفت: هنوز محصول از باغ های سیب استان برداشت نشده و فقط ارقام امیری و بهاره گلاب که ماندگاری ندارند و مصرف تازه خوری و جایگاه خوبی در این استان دارند خرداد و تیرماه برداشت شده است.
شریکیان با بیان اینکه برداشت سیب پاییزه قرمز و زرد از اواخر شهریور ماه شروع می شود وتا اواخر مهر ماه ادامه دارد افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته 33 درصد تولید سیب داشته ایم که علت آن به دلیل وضعیت مطلوب بوده زیرا که سال گذشته سرما و خسارت بسیاری در مراحل اولیه تشکیل میوه صورت گرفت.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: آموزش نکات فنی باغداری به کشاورزان در مراحل داشت، آبیاری، کوددهی، تغذیه مناسب باغ ها و تغذیه تولید و پرداخت و اعطای تسهیلات بانکی سرمایه در گردش از دو طریق منابع داخلی بانکی و صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک کشاورزی که کمک خوبی برای کشاورزان می باشد از جمله برنامه های امسال است.
شریکیان افزود: همچنین امسال کارشناسان ناظر باغبانی را به کار گرفتیم که روستاهای خاصی که دارای باغ هستند تحت نظر و نظارت دارند که قطعا همراه با توصیه های علمی و فنی نقش مهمی در افزایش عملکرد باغ ها خواهد داشت.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار