استان‌های محروم کشور
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی خراسان شمالی یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است که ۲.۶ درصد بودجه محرومیت‌زدایی کشور را از آن خود کرده و این خبر خوشی برای استان است.
کد خبر: ۹۵۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 06 April 2021
تابناک خراسان شمالی:علی جدی با اشاره به ساختار بودجه‌ریزی کشور به منظور رفع محرومیت در استان‌های کم‌برخوردار اظهار داشت: متاسفانه ساختار بودجه‌ریزی در کشور در گذشته به نحوی بود که بیشتر محرومیت‌زا بود تا اینکه محرومیت‌زدا باشد.

وی افزود: متاسفانه در نقاطی که توسعه یافته بود معمولا رقم‌های بیشتری تخصیص پیدا می‌کرد و استان‌هایی که در لابی و رایزنی قوی‌تر عمل می‌کردند عملا توسعه یافته می‌شدند و استان‌های محروم نیز محروم‌تر می‌شدند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مجلس فعلی در مورد بحث تصویب بودجه خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور رفع محرومیت استان‌های کم برخوردار در سطح کشور به همراه برش استانی آن تصویب شد که سهم استان خراسان شمالی از این رقم ۴۸۷ میلیارد تومان است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۲.۶ درصد بودجه رفع محرومیت کشور به خراسان شمالی تعلق گرفته است اذعان داشت: در حالی خراسان شمالی یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که ۲.۶ درصد بودجه محرومیت زدایی کشور را از آن خود کرده و این خبر خوشی برای خراسان شمالی است.

وی در ادامه از تخصیص بودجه آبرسانی به روستا‌های خراسان شمالی خبر داد و در این رابطه گفت: تا پیش از این بودجه آب روستایی و مجتمع‌های آبرسانی در کشور متمرکز بود و استان‌های قوی با رایزنی و لابی سهم بیشتری را از بودجه آب روستایی در کشور به خود اختصاص می‌دادند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات آبرسانی به روستا‌های محروم در سطح کشور ۲۲۰ میلیارد تومان است افزود: مجلس فعلی برای نخستین بار متناسب با شاخص‌های دسترسی به آب و محرومیت‌های آبی بودجه را برای استان‌های محروم در سطح کشور در نظر گرفته است که سهم خراسان شمالی از این بودجه ۲۲۰ میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته تقریباً دو و نیم برابر شده است.

وی در پایان اضافه کرد: امید است نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با همراهی استاندار و سازمان برنامه و بودجه بتوانند این بودجه را عملیاتی کنند تا در بخش آب روستایی شاهد جهش و توسعه باشیم.

جدی بیان داشت: سهم خراسان شمالی در حوزه آب روستایی از رقم کشوری ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، ۲۲۰ میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته تقریباً ۳ برابر شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه از سهم خراسان شمالی در حوزه راه روستایی از بودجه محرومیت‌زدایی در کشور خبر داد و در این باره گفت: از مجموع ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی حوزه راه روستایی در کشور، ۳.۱ درصد آن معادل ۱۵۳ میلیارد تومان سهم خراسان شمالی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار