آخرین اخبار کرونا در ایران
درحالی پیشنهاد تعطیلی ده روزه پایتخت برای مدیریت همه‌گیری کرونا مطرح شده است که امروز خبرها بیانگر این نکته است که تمام مراکز استانی در سراسر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۵۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 07 April 2021
تابناک خراسان شمالی :امروز ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ بررسی وضعیت همه‌گیری کووید ۱۹ در کشور نشان می‌دهد سیر تصاعدی ابتلا درتمام مناطق مشاهده شده و اغلب مراکز استانی اکنون در وضعیت حاد کرونایی قرار گرفته‌اند تا به این ترتیب آژیر خطر موج چهارم در سراسر کشور رسما به صدا در آمده باشد.

بررسی‌های اولیه در زمینه روند ابتلای کرونا بعد از تعطیلات نوروزی نشان می‌دهد جابجایی مسافران نوروزی در داخل کشور و البته رفت و برگشت گردشگران خارجی یا حتی وطنی به آنسوی آب‌ها باعث شده تا نمونه‌های متفاوتی از ویروس همراه با ویروس کرونای انگلیسی به ایران وارد شده باشد و این اتفاق به نوعی سرعت ابتلا در اغلب نقاط کشور را با شیبی بسیار تند و غیرعادی بالا برده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد هم اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز، ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند؛ به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهداشت و درمان چه در بخش دولتی و چه خصوصی‌ها این ارقام نشان می‌دهد به سرعت باید برای مقابله با موج بسیار سنگین ابتلا و مرگ و میر در ایران آماده باشیم، چون تعداد شهرستان‌های زرد و آبی موجود در کشور نیز با درنظر گرفتن سرعت ابتلا قطعا تا پایان هفته به سمت نقاط بحرانی حرکت کرده و می‌توانند خود به کانونی برای ایجاد بحرانی تازه تبدیل شوند.
 
میزان ابتلا به کرونا در منطقه سیستان ۸ برابر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار داشت: با توجه به افزایش دید و بازدید در ایام نوروز و افزایش تجمع‌ها و بعضاً عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال انتقال بیماری کرونا افزایش یافته تا جایی که امروز میزان موارد ابتلا تا ۸ برابر نسبت به روز‌های قبل افزایش داشته است.

جواد اکبری زاده گفت: مردم باید در صورت وجود علائم اولیه سرماخوردگی و بروز علائمی مانند تب شدید، سرفه، تنگی نفس و یا علائم گوارشی و ... با پیش شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را دریافت کنند.

وی افزود: سامانه تماس تلفنی ۴۰۳۰ به صورت رایگان و در تمام ساعات شبانه روز در خدمت همشهریان گرامی جهت پاسخگویی به سوالات آنان می‌باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: درگاه salamat.gov.ir نیز راه دیگر برای پیشگری، غربالگری و اقدام برای تشخیص و درمان کرونا است؛ در این سامانه پس از ورود و پاسخ به پرسش‌های موجود چنانچه فردی مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شد پیگیری‌های مراقبتی لازم توسط واحد‌های بهداشتی درمانی انجام می‌گیرد.
اکبری زاده گفت: از تمامی همشهریان گرامی تقاضا داریم حتماً قبل از هرکاری در زمینه بیماری کرونا با سامانه ۴۰۳۰ و درگاه salamat.gov.ir در ارتباط باشند و این دو سامانه را به سایر دوستان و آشنایان نیز معرفی کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار