رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از صدور مجوز برای افزایش دوره پرورش مرغ تا سقف ۵۰ روز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 08 April 2021
تابناک خراسان شمالی : عبدالله یوسفی گفت: دوره پرورش مرغ تا ۴۵ روز بود که برای مدیریت گوشت مرغ در بازار مجوز تا ۵۰ روز نیز صادر شد.

وی افزود: بر همین اساس تا ۵۰ روز بسته‌های تشویقی همچون اختصاص نهاده‌های یارانه‌ای نیز به تولیدکننده اختصاص خواهد یافت.

یوسفی با اشاره به اینکه برخی از عوامل همچون بالا رفتن قیمت گوشت قرمز موجب شد تا مصرف گوشت مرغ افزایش یابد، ادامه داد: مصرف گوشت مرغ در سبد خانوار ۲۱ کیلوگرم بوده که به ۳۱ کیلوگرم رسیده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا در حال توسعه واحد‌های پرورش مرغ در استان هستیم که ۱۰۱ واحد مرغداری در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۸ واحد فعال هستند و ۱۳ واحد دیگر نیز مشکلات آن برطرف شده و به چرخه تولید برگشته اند و در حال رفع مشکلات مابقی واحد‌ها هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع ممنوعیت صدور مجوز برای مرغداری‌ها برطرف شده است، گفت: سرمایه گذارانی که بخواهند واحد پرورش مرغ در استان راه اندازی کنند مجوز‌های لازم به آن‌ها ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مجوز برای توسعه مرغداری‌ها در استان تا ۳۰۰ هزار قطعه و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار ارائه شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی طی سال گذشته اولین زنجیره تولید گوشت مرغ راه اندازی شد و مجوز راه اندازی دو واحد پرورش مرغ مادر ارائه و با ساخت یک واحد جوجه کشی در شهرستان مانه و سملقان موافقت شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار