معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:
معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۹۶ درصد مردم این خطه یارانه دریافت می‌کنند که بر اساس داده‌های آماری، دومین استان یارانه بگیر کشور هستیم.
کد خبر: ۹۵۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳ 08 April 2021
تابناک خراسان شمالی : علیرضا ذوقی  اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ثبتی جمعیت، خراسان شمالی ۹۹۰ هزار و ۲۲۳ نفر جمعیت دارد که ۳۲۱ هزار و ۹۷۷ خانوار می‌شود و جمعیت یارانه بگیر این استان نیز ۹۴۸ هزار و ۱۲۰ نفر است که ۳۰۰ هزار و ۱۹۳ خانوار را شامل می‌شود.

وی گفت: ۲۵۷ هزار و ۹۵۴ خانوار که ۸۱ درصد از خانوار‌های استان را شامل می‌شوند، علاوه بر یارانه، یارانه معیشتی نیز می‌گیرند و دولت به این افراد که ۸۰۱ هزار و ۹۴۳ نفر را شامل می‌شوند به ازای بعد خانوار از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به بالا یارانه پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: در بین شهرستان‌های استان، بالاترین میزان دریافت یارانه با ۹۸.۵ درصد جمعیت به شهرستان راز و جرگلان اختصاص دارد.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: ۹۳.۶ درصد جمعیت بجنورد نیز یارانه دریافت می‌کنند و این رقم به طور میانگین در استان ۹۶ درصد است.

وی با بیان این که ۹۳ درصد مردم راز و جرگلان یارانه معیشتی نیز دریافت می‌کنند گفت: ۷۵.۷ جمعیت بجنورد نیز یارانه معیشتی هم دریافت می‌کنند.

وی گفت: فقط چهار درصد از مردم استان که ۴۲ هزار و ۱۳ نفر را شامل می‌شوند یارانه و ۱۴۶ هزار و ۲۶۷ نفر نیز یارانه معیشتی دریافت نمی‌کنند.

ذوقی اظهار داشت: دولت از اول آذر ماه پارسال تا پایان اسفند همین سال نیز به ۶۰ درصد جمعیت استان که ۵۹۱ هزار و ۱۹ نفر و در واقع ۱۹۴ هزار و ۴۴۳ خانوار نیز کمک هزینه کرونایی پرداخت کرده است.

وی افزود: تسهیلات کرونایی ۱۰ میلیون ریالی که به سرپرست خانواده پرداخت می‌شود نیز در مرحله اول به ۲۲۴ هزار و ۲۷۵ خانوار استان پرداخت شد و اقساط آن از یارانه کم می‌شود و در مرحله دوم نیز این تسهیلات به ۱۲۶ هزار و ۹۴۵ خانوار پرداخت شد که اقساط آن از یارانه معیشتی کم می‌شود.

 همزمان با افزایش نرخ سوخت و سهمیه بندی آن از بامداد جمعه ۲۴ آبان ۹۸، قرار شد مبلغ مابه التفاوت حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب ۶۰ میلیون نفر معادل (۱۸ میلیون خانوار) واریز می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه هدف این طرح را شناسایی و در قالب آیین نامه‌ای مشخصات خانوار‌های مشمول را به دولت ارسال کرد.

از آن پس کمک معیشتی دولت به خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان و خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

با همه گیری کرونا نیز دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه کمک‌های مختلفی نظیر پرداخت وام یک میلیون تومانی در دو نوبت، کمک هزینه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی را در دستور کار خود قرار داد.

حمایت معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی نیز از آذرماه ۹۹ به مدت چهار ماه در نظر گرفته شد که اولین مرحله واریزی آن نیز (۲۷ آذرماه ۹۹) به حساب خانوار‌های مشمول این طرح واریز شد.

خراسان شمالی براساس آمار سرشماری سال ۹۵، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۶درصد مردم این استان یارانه و یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار