مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بهار امسال ۸۴۲ هزار و ۱۱۵ تن کالا از مبادی استان جابه‌جا شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۴ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۹۷۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 05 July 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، اظهار داشت: بار حمل شده توسط ناوگان عمومی استان در بهار امسال در قالب ۵۷ هزار و ۱۶۲ سفر حمل شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۴ درصد رشد دارد.

خراسان شمالی دارای ۲۶ شرکت حمل ونقل کالا و ۸۲۹۷ راننده بخش باری و ۷۲۶۹ دستگاه ناوگان باری دارای کارت هوشمند است.

اعزام بیش از ۴۶۰ دستگاه کامیون از خراسان شمالی به خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: بیش از ۴۶۰ دستگاه ناوگان کامیون ازاین استان برای حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به بندرامام خمینی(ره) در استان خوزستان اعزام شده است.

وی افزود: انتقال کالای اساسی و نهاده دامی شامل ذرت جو و کنجاله سویا به وسیله ناوگان باری به استان در حال بارگیری یا در حال انتقال است.

شهامت در بخش دیگر سخنان خود درباره مشکلات در زمینه ناوگان باری در استان گفت: در این زمینه عوامل متعدد سبب شده تا ضعف در ناوگان حمل و نقل مشاهده شود و حل آن نیاز به توجه ویژه در سطح ملی دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید یا واردات و عرضه ناوگان باید به جد مورد توجه باشد در صورتی که ناوگان باری جدید وارد چرخه فعالیت نشود در آینده میزان قدرت این ناوگان کاهش می یابد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای جبران بخشی از کمبودها، واردات ناوگان باری دست دوم را در دستور کار خود قرار داد ه است که در این زمینه ناوگان زیر سه سال وارد چرخه حمل و نقل شده و با شرط اسقاط ناوگان فرسوده، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: البته در این زمینه موانعی وجود دارد که نیاز است برطرف شود.

شهامت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه دولت توجه خاصی در هوشمندسازی جاده ها و ارتقای سفرهای جاده ای دارد گفت: در این استان با استفاده از ۲۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۲۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف جاده ای، ایمنی و تردد سفرهای جاده های استان رصد می شود.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های راهداری و حمل و نقل جاده ای، کاهش تصادف در جاده ها است خاطرنشان کرد: سه عامل خودرو، انسان و جاده در وقوع این سانحه ها نقش دارد که در این زمینه نقش عامل انسانی بسیار بیشتر از عوامل دیگر است.

وی تصریح کرد: در جاده های یک طرفه، معمولا تصادفات به صورت رخ به رخ است اما در جاده های دوطرفه، سانحه ها بیشتر به صورت واژگونی است که ناشی از خواب آلودگی و خستگی راننده است و این امر نشان می دهد با وجود تلاش برای تعریض جاده ها و ایمن سازی، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، مهم ترین نقش را در جلوگیری از این حادثه ها دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از رانندگان انتظار می رود پس از هر ۲ ساعت رانندگی، خودرو را متوقف کرده و به مدت یک ربع استراحت کنند تا از وقوع سانحه رانندگی پیشگیری شود.

استان ۸۶۳ هزا نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار