مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه در مدارس استان به صورت حضوری و غیرحضوری آغاز می شود 
کد خبر: ۹۹۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 21 September 2021

مودی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه در مدارس استان به صورت حضوری و غیرحضوری آغاز می شود، اظهار داشت: اساس تصمیمات ستاد کرونا، تمامی مدارس روستایی و عشایر و دروس عملی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش که جمعیت کلاس های آنها کمتر از 15 نفر است، به صورت حضوری اجرایی می شوند.

وی ادامه داد: همچنین در مدارس روستایی که کلاس ها 30 نفره هستند، نیز با تقسیم بندی کلاس ها در دو زمان مختلف آموزش حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سایر مدارس  برگزاری حضوری کلاس اولی ها با تقسیم بندی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، گفت: در مدارس با جمعیت بیش از ۳۰۰ دانش آموز، آموزش حضوری از ۱۵ آبان ماه با شیفت بندی و تدریس دروس اصلی و تخصصی آغاز می شود و سایر دروس در فضای شاد و مدرسه ایران به صورت مجازی اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد را شورای آموزش و پرورش می تواند با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه در صورت لزوم با تغییراتی اعمال کند.

 

مودی با اشاره به اینکه آموزش کودکان در سه گروه مهدکودک، پیش دبستانی دولتی و غیردولتی انجام می شود و با شکل گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مهدکودک های زیرمجموعه بهزیستی با مهدهای آموزش و پرورش ادغام شدند و در حال حاضر  بهزیستی مجری آموزش و آموزش و پرورش ناظر است، گفت:  تاکنون ۴۰۰ کودک در ۲۲۷مهد ثبت نام کردند و این روند ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سراسر استان خراسان شمالی ۴۳۰ پیش دبستانی غیردولتی فعال هستند، ادامه داد: تا کنون در این مراکز نیز۷۰۰ نفر ثبت نام شده اند.

وی یادآورشد: در پیش دبستانی های دولتی مجری و ناظر آموزش و پرورش است که ۴۴۸ کلاس با دو هزار دانش آموز تاکنون ثبت نامشان کامل شده است.

مودی اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، فاصله بین هر صندلی باید یک و نیم متر باشد، اگر کلاس برای ۱۰ نفر مناسب باشد باید بر اساس فاصله گذاری کلاس را در نظر بگیرد.

وی در رابطه با سرویس های مدارس توضیح داد: سرویس ها باید با نصف ظرفیت برنامه ریزی شوند، همچنین طی برنامه ریزی های صورت گرفته، مدارس باید با مراکزی قرارداد سرویس ببندند که رانندگان واکسن را تزریق کرده باشند.

مودی خاطر نشان کرد:۸۵درصد معلمان واکسن دوز اول و ۴۲ درصد هر دو مرحله را دریافت کرده اند

مودی یادآور شد:  ۸۵ درصد معلمان واکسن دوز اول و ۴۲ درصد هر دو مرحله را دریافت کرده اند و تا ۱۵ مهر ماه تمام فرهنگیان باید هر دو دوز را دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای واکسسیناسیون  دانش آموزان، طبق اعلام ستاد ملی کرونا در مهرماه طی یک مرحله واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بوفه مدارس به صورت کامل تعطیل است و باید دانش آموزان برای میان وعده و چاشت از منزل همراه داشته باشند، گفت: مدرسه ها امسال به هیچ وجه تعطیل نخواهند بود، حضور مدیر و معاون مدرسه الزامی و حضور سایر عوامل مدرسه براساس رنگبندی های کرونایی اعلام می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه براساس آخرین آمار در استان خراسان شمالی ۸۰ درصد دانش آموزان دسترسی به شبکه شاد دارند و ۲۰ درصدباقی مانده در گروه آموزش های حضوری قرار دارند، افزود: این در حالی است که میانگین دسترسی کشوری به شبکه شاد ۷۰ درصد است، که براین اساس ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 

وی بیان داشت: براساس آمار گرفته شده، ۹۰۰ آموزشگاه در استان حدود ۲۲ هزار نفر دانش آموز دارند که پرجمعیت ترین کلاسشان ۱۲ نفره است و در گروه آموزش حضوری قرار خواهند گرفت.

مودی با اشاره به اینکه برای سرانه بهداشتی به ازای هر دانش اموز ۱۱۴ هزار تومان، پرداخت می شود که رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی انجام شود، ادامه داد: همچنین در روستاهایی که جمعیتشان زیر یک هزار نفر است دهیاران موظف شدند دو میلیون تومان به مدارس و روستای بالای یک هزار نفر جمعیت، پنج میلیون تومان کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه دهیاری های روستا که سرویس بهداشتی مدارس آن ها نیاز به مرمت دارند، موظف شده اند مبلغ دو تا پنج میلیون تومان حمایت مالی داشته باشند، گفت: همچنین سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش اعتبار ۱۵ برابری در مقایسه با سال گذشته برای مدارس قرار داده شده که تا دو روز آینده تمام سرانه های جاری، آموزشی و بهداشتی پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار