معاون اقتصادی استاندار خبر داد
طی سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از آمادگی استان برای اجرای طرح ایجاد کانون خیرینِ کارآفرین در استان خبر داد
کد خبر: ۹۹۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 22 September 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمود قنبری در این نشست گفت: هدف از راه اندازی کانون خیرین کارآفرین ایجاد اشتغال برای اقشار محروم، کم درآمد و بی بضاعت جامعه است.

قنبری افزود: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال است که با کمک این کانون ها و شرکت های دانش بنیان می توانیم دغدغه اشتغال جوانان و به ویژه اقشار محروم جامعه را برطرف کنیم و در ادامه تعداد افراد مستمری بگیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی استان کاهش یابد.

قنبری در بخش دیگر سخنان خود بر اهتمام متولیان امر در استان برای جذب اعتبارات تبصره ۱۶ گفت: در سالجاری جذب این اعتبارات باید به طور ۱۰۰ درصد تحقق یابد. بررسی آخرین وضعیت اعتبارات تبصره ۱۸ از دیگر مصوبات این نشست بود که قنبری در این خصوص تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است باید تلاش کنیم نرخ بیکاری در استان کاهش یابد و در راستای تحقق این هدف باید توجه جدی به نرخ اشتغال ناقص نیز داشته باشیم.

وی گفت: بانک های استان مکلف به بررسی طرح توجیه اقتصادی طرح های سرمایه گذاری و اهلیت سرمایه گذار هستند چرا که در برخی از موارد تسهیلات پرداخت شده در مسیر درست هزینه نمی شود و یا پس از گذشت بازه زمانی طولانی هنوز در بازپرداخت تسهیلات مشکل دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار