مقام عالی دولت در استان خراسان شمالی خبر داد:
استاندار خراسان شمالی گفت: مدارس استان پس از واکسیناسیون دانش آموزان، معلمان و نیروهای خدماتی از ۱۵ آبان بتدریج بازگشایی می شود.
کد خبر: ۹۹۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 02 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: اگرچه کلاس های درس در برخی مدارس روستایی و عشایری کم جمعیت استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از روزهای ابتدایی مهرماه برقرار است ولی بازگشایی سایر مدارس منوط به واکسینه شدن همه دانش آموزان و معلمان است که در این میان باید شاهد تسریع روند واکسیناسیون این قشر باشیم.

وی افزود: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مقاطع آموزش عالی کارشناسی ارشد و دکترا نیز منوط به واکسینه شدن تمامی اساتید و دانشجویان است.

شجاعی با بیان اینکه موج پنجم کرونا در استان کنترل شده است،  تصریح کرد: با توجه به گزارش های دانشگاه علوم پزشکی استان، روند مبتلایان کرونایی خراسان شمالی نزولی است ولی این امر نباید به معنای عادی انگاری تلقی شود به گونه ای که همچنان باید مصوبات ملی و استانی مقابله با کرونا اجرایی شود.

وی افزود: اما در این بین برخی از گزارش های دانشگاه علوم پزشکی حاکی از آن است جمعیت روستایی و افراد بیسواد تمایل کمتری به واکسیناسیون دارند که این بخش نیازمند ورود جدی دستگاه های اجرایی برای تشویق واکسیناسیون است.

شجاعی با اشاره به برگزاری مراسمات مذهبی در روزهای آینده،  گفت: اگرچه تجربه ثابت کرده است که قشر مذهبی استان تاکنون در برگزاری بسیاری از مراسمات دینی شیوه نامه بهداشتی را رعایت کرده اند با این وجود همچنان از شهروندان خواستاریم در برگزاری مراسمات دینی، پایبند شیوه نامه ها باشند.

 از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون،  تاکنون ۶۳۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است که از این میزان، ۶۱۶ هزار آن توزیع و تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر)،  فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار