سرپرست شهرداری شیروان گفت: امسال یک دستگاه بالابر آتش نشانی خریداری شد تا در آتش سوزی های احتمالی ساختمانها با ارتفاع زیاد به کار گرفته شود.
کد خبر: ۹۹۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 02 October 2021

به گزارش تابناک جعفر حیدری با اشاره به مشخصات فنی بالابر اظهار داشت: این بالابر دارای حداکثر ارتفاع کاری ۲۶ متر، ارتفاع تا کف سبد ۲۴ متر، دسترسی جانبی ۱۳.۵ متر، ظرفیت سبد ۲۰۰ کیلوگرم/فایبرگلاس، زاویه دوران ۳۳۰ درجه و وضعیت کنترل، الکتروهیدرولیکی – تابلوی کنار شاسی و داخل سبد است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: آتش نشانی سازمانی است که نیاز به تجهیزات لازم و به روز دارد که اینک با بسیاری از کمبود و تجهیزات مواجه هستیم.

جعفر حیدری اظهار داشت: متاسفانه دومین شهر استان که دارای ساختمان های هفت طبقه است و اخیرا مجوز ساخت هشت طبقه هم انجام شده است تاکنون از داشتن خودروی بالابر محروم بود که در صورت وقوع حوادث آتش سوزی باید نیروها از پله ها ورود می کردند و جانشان به خطر می افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ برای خرید بالابر ۲۶ متری این شهر قراردادی منعقد شد که پس از پی گیری های فراوان این امر محقق شد.
حیدری اضافه کرد: همچنین خودروهای آتش نشانی فرسوده است و با کمبود اطفای حریق مواجه هستیم که درخواست داده شده است ولی با توجه به افزایش هزینه های خودرو و سایر تجهیزات تاکنون اقدام خاصی برای رفع مشکلات انجام نشده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان با تاکید بر ارتقای ایمنی و تجهیزات آتش نشانی خواهان رفع مشکلات این بخش شد و گفت: برای خرید تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی نیاز به اعتبار است.

حیدری با بیان اینکه راهبر اصلی آتش نشانی، کاهش خطر است، اظهار داشت: کیفیت کار آتش نشانی به سرعت در رسیدن به محل حادثه و عملکرد مطلوب در هنگام انجام عملیات است که تمام این موارد علاوه بر توان نیروها با داشن تجهیزات مورد نیاز محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه استاندارد رسیدن به محل حادثه چهار دقیقه است گفت: این استاندارد با توجه به شرایط و مخاطرات متفاوت است ولی زمان رسیدن نیروها سر صحنه حوادث در این شهر سه تا چهار دقیقه است.

به گفته حیدری آتش نشانان شیروان در نیمه نخست امسال ۳۹۳ ماموریت برای امدادرسانی در حادثه ها و اطفای حریق انجام دادند که بیشترین آن مربوط به امداد ونجات، آتش سوزی فضای سبز و تصادف ها بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار