مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۲۶ مورد موقوفه در استان از دهه وقف سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: ارزش این موقوفات ۱۳ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 04 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۲۶ مورد وقف جدید به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

مدیرکل امور اوقاف و خیریه خراسان شمالی ادامه داد: هر روستا و محله می‌تواند پس از شناسایی نیازهای خود، وقف مشارکتی راه اندازی کرده و درآمدها را در همان محل هزینه کند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این نهاد طی سال جاری اشاره داشت و افزود: در راستای طرح شمیم حسینی، اداره کل اوقاف در محرم و صفر به ۱۱۲ هیئت مذهبی کمک کرده است.

آسوده توزیع ۲۳ هزار بسته غذایی، ۳۴۴ هزار وعده غذای گرم، گوشت قربانی ۶۳ رأس گوسفند و ۴ گوساله را دیگر برنامه‌های اوقاف بیان داشت و گفت: همچنین ۸۰۵ بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به راه اندازی طرح شمیم خدمت در امامزادگان استان، تصریح کرد: ۳ درمانگاه در امامزاده‌ها افتتاح شده و ایجاد کارگاه‌های اشتغال زایی در دست اقدام است.

وی افزود: طی سال جاری ۱۳۲ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.

آسوده با اشاره به وجود ۶۴ پرونده حقوقی در اوقاف استان، عنوان کرد: رأی ۳۳ پرونده به نفع اوقاف و یک پرونده علیه اوقاف صادر شده است و باقی موارد در دست جریان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از برگزاری مسابقات قرآنی شهرستانی و استانی، ۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند؛ همچنین تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری به منظور افزایش درآمد موقوفات یکی از اهداف این اداره کل است، افزود: ۵ نیروگاه انرژی خورشیدی به ثمر نشسته و بزرگتریت باغ انگور مکانیزه استان در حال بهره برداری است.

آسوده از تعمیر و بازسازی ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اماکن متبرکه خبر داد و اضافه کرد: طرح توسعه امامزاده سید عباس یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرسان شمالی در انتها با اشاره به طرح توسعه عمارت مفخم که بنا بود با تخریب بیمارستان امام رضا همراه باشد، گفت: اکنون این طرح بدون بخش بیمارستان در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار