معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین:
نادر نیک پرست از واکسینه شدن بیش از ۹۲ درصد معلمان اسفراینی خبر داد و گفت: تلاش می شود، افرادی که از این روند جا مانده اند هر چه سریعتر علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.
کد خبر: ۹۹۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 05 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه با وقوع پنج پیک کرونا در کشور و مشکلات پیش آمده در روند آموزش دانش آموزان و با گذشت ۱۸ ماه از این شرایط که خستگی  مفرط دانش آموزان را به دنبال داشته است ، آموزش در مدارس به صورت حضوری آغاز شده است، اظهارکرد : این موضوع مسئولیت کارکنان بهداشتی را بیش از گذشته کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون باید بیش از گذشته تمرکز بر تسریع روند واکسیناسیون عمومی به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان داشته باشیم، افزود : خوشبختانه در اسفراین بیش از ۹۲ درصد معلمان واکسینه شده اند که تلاش می شود، افرادی که از این روند جا مانده اند هر چه سریعتر علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین،  محدود بودن نوع واکسن های  موجود در کشور برای سنین دانش آموزی  و عدم شناسایی عوارض ناشی از تزریق واکسن در کودکان که ترس از هر گونه تزریق در بین دانش آموزان را به وجود آورده است را  از موانع عمده واکسیناسیون دانش آموزان برشمرد.

دکتر نیک پرست با اشاره به اینکه اکنون بیش از 3 هزار دانش آموزان اسفراینی با ثبت نام در سامانه سلامت ، واکسن خود را دریافت کرده اند، گفت : طرح مدرسه به مدرسه از  ۱۲ مهر ماه با حضور تیم های واکسیناسیون به صورت روزانه در ۲ تا ۳ مدرسه آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه تیم های واکسیناسیون با هدف کاهش اضطراب دانش آموزان، پوشش های متفاوت و با حفظ الویت حضور والدین را مد نظر قرار داده اند، افزود : با آغاز این طرح امید داریم بتوانیم هر چه سریعتر پوشش واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان را کامل کنیم .

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین همچنین  از کاهش اثر بخشی واکسن در مقابل برخی سویه های جدید ویروس کرونا اشاره کرد و گفت : با این روند همچنان توصیه می شود دانش آموزان و معلمانی که مراحل واکسیناسیون خود را طی می کنند همچنان  دستورالعمل های بهداشتی را در زمان برگزاری کلاس ها رعایت کنند.

دکتر نیک پرست استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان و همچنین بین معلمان در زمان حضور در دفتر مدرسه تاکید کرد و گفت : دانش آموزان هنگام استفاده از سرویس مدرسه حتما ماسک بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار