فرمانده انتظامی خراسان شمالی:
فرمانده انتظامی خراسان شمالی از افزایش نزاع در استان خبر داد و گفت: رتبه خراسان شمالی ۲ پله سقوط کرد و اکنون در جایگاه چهارم بین استان های پر نزاع کشور هستیم.
کد خبر: ۹۹۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 06 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سردار سعید مطهری زاده صبح چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط روز جامعه نیازمند پلیس هوشمند هستیم لذا پلیس باید مجهز به علوم روز باشد تا خدمت رسانی بسیار سریع‌تر صورت گیرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بیان داشت: یک پلیس، جامع محور باید عمل کند که برای تحقق این امر باید از مردم برای تولید امنیت استفاده کنیم لذا برای پیشرفت نیازمند کمک نخبگان هستیم.

وی به تشریح برنامه‌های هفته ناجا در خراسان شمالی پرداخت و افزود: طی این هفته در مجموع هزار و ۲۰۰ برنامه عمومی برگزار خواهد شد.

مطهری زاده در ادامه به بیان برخی آمار پرداخت و گفت: تعداد دستگیری افراد طی ۶ ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته که مشکلات اقتصادی جامعه یکی از عوامل مؤثر بر آن است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از افزایش ۵ درصدی دستگیری‌ها و افزایش ۸ درصدی کشف سلاح در استان خبر داد و تصریح کرد: سرقت اتومبیل، کیف‌قاپی و سرقت از مغازه بین ۲۰ تا ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به ۸۶ هزار تماس با ۱۱۰ طی سال جاری، افزود: ۸۷ درصد تماس‌ها عملیاتی شده و در مجموع تماس با پلیس ۲۲ درصد کاهش یافته است.

مطهری زاده ادامه داد: تصادفات در خراسان شمالی ۲۰ درصد افزایش داشته و موارد فوت بر اثر تصادف اغلب مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح مشاوره آرامش، گفت: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ پرونده به این طرح ارجاع داده شد که ۸۵ درصد آن‌ها به مصالحه انجامید.

وی در ادامه از کاهش ۵۳ درصدی شکایات از پلیس در سامانه ۱۹۷ خبر داد و افزود: طی ۶ ماه نخست سال جاری شاهد کاهش ۲۳ درصدی جعل و کلاهبرداری در استان بودیم.

مطهری زاده با تاکید بر اینکه پلیس از ابتدای شیوع کرونا فعالیت‌های گسترده‌ای داشته، عنوان کرد: تیم‌های راهور در ۱۹ نقطه استان مستقر بودند و طی ۶ ماه نخست سال جاری ۴۳ هزار خودرو را عودت داده و ۴۵ هزار خودرو را جریمه کردند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از افزایش نزاع در استان خبر داد و گفت: از رتبه ششم کشور اکنون به رتبه چهارم رسیده‌ایم اما جرایم اثرگذار مانند راه بندی، سرقت طلا فروشی و… در استان نداشته‌ایم.

وی در انتها از کشف ۷۷ درصد سرقت منازل و ۹۰ درصد سرقت مغازه‌ها خبر داد و گفت: در مجموع ۶۶ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار