عضو کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی گفت:
عضو کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی گفت: چنانچه مشاهده کنیم روش فروش خودرو از طریق قرعه کشی سبب رانت شده و پاسخگوی نیاز مردم نبوده است قطعا روش قرعه کشی را تغییر خواهیم داد.
کد خبر: ۹۹۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ 06 October 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،معصومه پاشایی بهرام؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت خودروسازی گفت: در رابطه با فروش خودروی صفر کیلومتر در بازار با قیمت آزاد علیرغم عرضه خودرو به صورت قرعه‌کشی توسط خودروسازان گفت: اصلی ترین موضوع در این رابطه این است که باید کمیسیون اجتماعی به آن رسیدگی کند، در همه کشورهای دنیا با استفاده از بیمه، این کالا را به کالای مصرفی تبدیل کرده‌اند در حالیکه در کشور ما خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم مشکل خودرو در کشور را حل کنیم،  باید در خصوص روش قرعه‌کشی  و نحوه فروش خودرو بازبینی‌ انجام و قوانین سخت تری اعمال شود.

 این عضو کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان عنوان کرد: متاسفانه مردم نگاه سرمایه‌ای به خودرو دارند و این سبب میشود افرادی که مصرف‌کننده نیستند صرفا با سرمایه‌گذاری در این  بخش و عرضه آن در بازار آزاد هم در نظم بازار اخلال ایجاد کرده و هم سبب میشوند که خودرو به دست مصرف کننده واقعی با قیمت کارخانه، نرسد که باید قوانین قرعه کشی تغییر و نظارت‌ها در بازار نیز افزایش یابد.

پاشایی بهرام با تاکید بر اینکه صنعت بیمه کشور نیازمند تحول است افزود: در دنیا این قانون است که خودروها با استفاده از بیمه عرضه میشوند ولی در کشور ما صنعت بیمه به این موضوع ورود نکرده و همین امر سبب ایجاد رانت و فساد نیز شده است. متاسفانه خودروهایی که قیمت واقعی شان به طور مثال ۳۰۰ میلیون تومان است در بازار ۴۵۰ میلیون فروخته میشوند یعنی هم استفاده میکنند و هم زمان فروش با قیمت بالاتری نیز میفروشند که همه اینها مستلزم بازبینی در قوانین و سیاستگذاری‌هایمان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: چنانچه مشاهده کنیم روش فروش خودرو از طریق قرعه کشی سبب رانت شده و پاسخگوی نیاز مردم نبوده است قطعا روش قرعه کشی را تغییر خواهیم داد تا مردم بتوانند دسترسی راحت تری برای خرید خودرو داشته باشند./ایسکانیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار