میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کم است.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴ 26 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد محمد زاده در جلسه تبیین سیاست‌ها و جایگاه و نقش صندوق‌های کشاورزی که هفتم فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان شمالی ۳۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۱۰۹ هزار هکتار مزارع آبی، ۲۴ هزار هکتار اراضی دیم و ۴۲ هزار هکتار نیز باغات است.

وی افزود: ۵۹ محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود و میزان کل تولیدات محصولات کشاورزی در این استان یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن است.

محمدزاده با بیان اینکه ۳۶ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که سرمایه گذاری بر روی آن انجام می‌شود و بسیار اثربخش است، حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: حدود ۳.۶ درصد سرمایه گذاری در این استان در بخش کشاورزی انجام می‌شود، اما عدد بسیار ناچیزی است و باید میزان آن افزایش یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در بحث سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمک کند صندوق‌های کشاورزی است.

وی توضیح داد: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی از سال ۸۷ با سرمایه ۳۸ میلیارد تومان راه اندازی شد که اکنون به ۶۵ میلیارد رسیده و تا پایان خرداد امسال به ۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

محمدزاده تاکید کرد:، اما با توجه به ظرفیت‌ها و محصولات تولیدی کشاورزی در استان سرمایه این صندوق با کمک بخش خصوصی افزایش یابد.

وی گفت: طی دو سال گذشته با کمک صندوق کشاورزی استان موفق به خرید میوه تنظیم بازار شب عید و در سال گذشته موفق به خرید ۱۳ تن گوشت قرمز تنظیم بازار شدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار