سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان استان از ابتدای خردادماه امسال تاکنون ۹۸ هزار و ۷۷۰ تن گندم مازاد بر مصرف خود را به سیلوها و مراکز خرید تحویل داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 21 September 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، احمد نامور اظهار کرد: ارزش گندم‌های خرید تضمینی بیش از ۱۴ هزار ۸۳۶ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از وجوه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

وی افزود: بر این اساس گندم کاران استان اکنون چهار هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال بابت محصول عرضه شده خود از دولت مطالبه دارند.

نامور خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۴۴۰ محموله گندم از ۹ هزار و ۵۵۱ کشاورز استان به قیمت تضمینی خریداری شده است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی تصریح کرد: تمامی مبالغ پرداختی به کشاورزان بر مبنای نرخ ۱۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از محصول انجام شده است و از تاریخ قبل ۲۴ تیر ماه که به صورت علی الحساب واریز شده بود، تسویه می‌شود.

وی افزود: میزان خرید گندم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ هزار و ۴۵۸ تن بود که بر این اساس میزان خرید این محصول امسال کاهش یافته است.

نامور گفت: در آغاز فصل خرید گندم، ۲۶ مرکز برای دریافت محصول گندم کاران گشایش یافت، اما اکنون شمار مراکز خرید آماده دریافت این محصول کاهش یافته است.

 سال زراعی جاری در سطح ۴۸ هزار هکتار زمین‌های آبی و ۹۵ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد و در سال زراعی گذشته ۱۹۲ هزار تن گندم از سطح کشتزار‌های این استان تولید شد که نسبت به سال قبل‌تر از آن ۴۵ درصد افزایش یافت که گندمکاران این استان ۱۱۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به سیلو‌های دولتی تحویل داده بودند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

این استان دارای ۹ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، بام و صفی آباد، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار