آغاز اجرای پویش «چشم به راهیم» در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» هم زمان با سراسر کشور و بصورت وبینار در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 18 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد مشتری در آیین آغاز به کار پویش «چشم به راهیم» که همزمان در سراسر کشور برگزار شد، گفت: امسال نقش اصلی و مهم بر عهده همراهان راننده است و یکی از اهداف پویش «چشم به راهیم» فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به همراهان رانندگان است و به این منظور ما در این پویش کارگاه‌های آموزش ایمنی برای کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌کنیم، در واقع می‌خواهیم کودکان را به عنوان همیاران راهدار معرفی کنیم، این بچه‌ها سفیران ایمنی در جاده‌ها هستند و امیدواریم با حضور همیاران راهدار، شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان ادامه داد: این پویش در راستای حفظ جان مسافران و کاهش تصادفات طراحی شده و هموطنانی که از سراسر کشور به این استان سفر می‌کنند، توجه داشته باشند با رعایت نکات ایمنی و تذکرات راهداری، پلیس راه و دیگر دستگاه‌ها در مسیر می‌توانند سفر خوشی را تجربه کنند.

مشتری اظهار کرد: خط کشی، ساماندهی تابلو‌ها و علائم، شناسایی نقاط پرحادثه و آرام سازی مناطق مسکونی از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای ایمنی محور‌های استان انجام شده است.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های خدمت رسان و اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های استان در راستای مدیریت سفر و کاهش تصادفات قدم‌های مثبتی بر می‌دارند و امیدواریم خدمات شایانی برای کاربران جاده‌ای داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی به موضوع توقف مسافران همراه با بازی و برنامه‌های سرگرم کننده کودکان نیز اشاره کرد و گفت: بعد از دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت لازم و ضروری است لذا در مکان‌هایی که برای اجرای این پویش در نظر گرفته شده در حالی که کودکان مشغول بازی هستند، بزرگسالان هم به استراحت و و رفع خستگی می‌کنند، سپس به ادامه مسیر می‌پردازند و این امر در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.

مشتری با اشاره به لوگوی مشترک پویش «چشم به راهیم» که در سراسر کشور یکسان است، افزود: طی دو سال گذشته که این طرح اجرا شده اثرات مثبتی را به همراه داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار